lördag 1 augusti 2009

Nja...


SNART SLÄPPER VÄRLDENS BÄSTA SÅNGERSKA EN NY SINGEL. KOMMER I SEPTEMBER! VÄLDIGT EFTERLÄNGTAD AV MIG! http://whitneyhouston.com/ LYSSNA OCH NJUT AV DEN MEST UNDERBARA RÖST! http://www.youtube.com/watch?v=VWKZ0pdJ_0Y


Läste i syster Laras blogg, att även Lara är dålig på åkerspår. Vad lustigt lika de är ibland, Lectra och Lara! De ska tydligen också tävla i appellen i augusti. Och de får troligen på åker... Förstås!

Åkte en snabbis till Tallheden för att kasta lite boll åt Lectra innan det blev fullt upp hemma.

Passade på att träna lite. Var kanske dumt...

Väldigt sega läggande under gång idag... Hmm, bådar inte gott inför morgondagen. Fattar inte varför hon lägger sig så sakta helt plötsligt! Och det blir INTE bättre av att vi gör om det, inte ens om vi gör något annat emellan. Lite bättre om jag springer i full fart och och säger LIGG, då går det snabbare. Men går jag sedan i normal takt så går det sakta igen. Börjar det bli en dålig vana??? Ja ja, vågar inte bråka om det mer nu innan tävlingen, för då slutar det väl med att hon inte lägger sig alls!

Men STÅ gör hon snyggt.

Och i linförigheten blir jag på dåligt humör när hon inte skärper sig... Utan fokuserar på annat! Jag FÅR inte bli så sur... Men en massa goda dofter (hade det varit någon kompishund där också???) och roliga fågelljud från skogen var bra mycket mer intressant idag än att knata runt med Matte. Ändå försökte jag busa upp henne lite innan, ingen bra metod för henne tydligen. Eller så var hon redan lite för alert p.g.a alla goda dofter...

Det stod så mycket intressanta och vettiga saker i boken som jag t.o.m. har skrivit upp. Gjorde iaf allt precis tvärtom! Förstås överdriver jag liiite, som vanligt.

Sedan ringde grävkillen och då glömde vi bort att vi skulle kasta boll och åkte hem...

Lectra fick lite ljud och socialträning när två jättestubbar grävdes upp av grävskopan, när killen borrade sönder källartrappan med maskinens jätteborr samt grävde upp hela uppfarten och dessutom forslade bort allt detta och jämnade till marken. Lectra och jag tittade på och hon låg så fint och brydde sig inte ett jota om allt oljud och svängande skopor! Trodde nog att hon skulle bli lite rädd, hon kan vara lite ljudkänslig. Men det har tydligen vuxit bort!? (Tänk, att vi först tänkte göra allt detta för hand...)

Nu har vi en egen liten apellplan utan stubbe mitt i alltihop! Och så gjorde jag mig av med rabatten som jag aldrig skötte om ordentligt! Skönt! Jag har inte gröna fingrar och nu slipper jag försöka hålla fint och ständigt misslyckas!

Kanske eventuellt att jag tar lite linf. utanför senare idag. Annars blir det vila för Lectra och mig. Försöka ha en vanlig kväll trots nerver och förberedelser för morgondagen. Vi åker strax efter 06 i morgon bitti...

Gärna lite svalare luft då!

Håll tummar och tassar för oss i morgon! Vi bara MÅSTE klara 160 poäng... Peptalk- time! Så klart vi grejar det, vi kan och vi vill! En vilja, en duktig hund, en tävling, ett första pris!

KLart, slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar