onsdag 26 augusti 2009

Lindeträning.

Om man vill gråta lite... : http://www.youtube.com/watch?v=p9UZ6Qb7mBg

Idag gick vi en lång, härlig skogspromenad med lite skönt duggregn. Lectra fick vara lös hela tiden. Såg att hon vindade in något en gång och stack iväg som en kula. Men hon var inte borta mer än en minut! Och då upptäckte hon minsann att Matte står inte och bara väntar nuförtiden, hon sticker hon med! Hon såg helpaff ut när hon kom tillbaka, hon visste ju inte att jag hade full koll på henne fast hon inte såg mig. Tror väl att jag ska stå still och ropa bara. Ha!

Åkte till Lindesberg på eftermiddagen för att träna med Linda igen. Doris löper så hon kan inte tävla i Hällefors på söndag... buhu! Hur ska vi kunna fixa sista 1:a priset då??? Vad jag är glad över att Lectra är kastrerad!

Vi fick även träffa lilla Naki, elva veckor gammal Australian Working Kelpie! Så söt! Han såg ut som en liten rävunge! Han var så duktig så de startar i Ettan nästa vecka! Hi, hi!
Nä, men han kunde apportera, ligg, sitt, och RUTAN! Nä, skojar bara. Men det dröjer nog inte länge. Tyckte mig kunna se lite tendenser till att valla också. Han fick leka lite med Lectra och hon tyckte förstås att han var lite otäck i början... Våran fjant!

Ja, vi körde igenom våra olika moment, nästan som på tävling. Och jag tyckte Lectra var lite seg igen... Inte bra på linförigheten. För långt fram, tränger och sega sättanden. Blir så trött...
Annars var det väl åtminstone OK.
Sedan fick Linda göra framförgående med Lectra bara för att jag skulle kunna se. Lectra såg så förvånad ut när de gick iväg och tittade mot mig, typ- ska jag lyda henne, eller?? Jag tyckte det såg skaplig ut! Jag är nog lite för lättimpad jag med, av vår stjärna för jag tycker allt ser bra ut när någon annan jobbar med henne...
Och hon tuggar och hon tuggar numera på apporten och jag är helt lost på hur jag ska få stopp på det SNABBT!!! Och seg och sned ingång. Som om hon inte klarar två saker på en gång. Men hon är ju för fasiken inte en MAN!

Jag kände mig inte nöjd med träningen idag! Det enda som är riktigt positivt idag är att jag inte märker att hon skulle ha svårt för att lägga eller sätta sig fast det är dyngsurt i backen! Kanske tvärtom, lade sig nästan villigare idag. Alltid något!

Förresten! Linda tyckte Lectra blivit smalare och såg mer musklad ut! Yippie! Love U, Linda!!!

Linda frågade om jag inte är intresserad av tävlingskurs. Och det är jag ju egentligen men måste avstå. Det skulle vara på tisdagar och vi får ju nytt sämre schema f.o.m. den 7/9 och jag har dessutom bara 4 semesterdagar kvar... Jag jobbar kväll, och gör inte jag det så gör Lup det och så då det där med att jag inte kör bil... Ni, hör ju! Blir inte många gånger det skulle funka med kurs, tyvärr!

USCH, om fyra dagar är det dags! Nä, jag tar om det där...

HÄRLIGT, OM FYRA DAGAR FÅR VI ÄNTLIGEN VÅRT LP1!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar