tisdag 25 augusti 2009

En trött Matte...

Åh... ska man verkligen känna sig som en 80-åring när man jobbat mellan 7.00 och 13.00???
Övervikt eller allmänt dålig kondis? Måste göra något åt det iaf... Vilken dag som helst!

Stack till tisdagsträningen på klubben lite tidigare än det "börjar" för jag längtar till sängen...
Sååå skönt att lägga sig!

Maj-lis, Lars-Göran, Annelie kom dit också! Kul, det var länge sedan vi sågs!

Körde framförgående som vanligt och det gick rätt bra idag! L-G trodde iaf på en 7:a eller en 8:a. Gode Gud, låt honom ha rätt! Och Gode gud, låt Lectra göra så på tävlingen också. Då skulle jag bli överlycklig! Fattar inte varför det går lite bättre igen? Är det lilla Pärlans mognad?

Budföring med Maj-lis blev det med för första gången, gick också bra!

I linförigheten har jag kanske hakat upp mig lite på kontakten och nästan glömmer att jag ska göra lite framåt, vändningar och sånt... Och så går vi och såsar lite men med iofs bra kontakt. (oftast, måste det då tilläggas med min vovve!) Men det känns lite halvbra nu!

Tycker nästan att Lectra tuggar mer och mer på apporten i appellen. Men inte på Ettans! Slutat slå på den igen, peppar, peppar!

Hoppet, inga problem. Eventuellt att hon kanske sätter sig lite rakare och lite snabbare! Eller är det bara för att jag VILL se det så???

Provade lite på Cains ruta och Lectra gick iaf in i den. Fast Husse var lite distraherande när han höll på med gräsklipparen... Så hon var inte direkt koncentrerad.

Gjorde lite fjärrdirigering och det känns inte som om det är något vi kommer att få problem med! Hmm...Blir väl en sådan sak som jag kommer att undra över när jag går tillbaka och läser senare... -Inga problem??? Hur kunde jag tycka så?-

Slutade med en platsliggning. Hunden bredvid Lectra satte sig i rörelse mot Lectra och då när den var nära måste ju hon springa till Matte. Då ville Mister Polis tycka till lite och flög upp han också och sade till den första hunden- skärp dig, typ! ! Lilla Lectra stod och såg alldeles rådvill ut hos mig... Gillar iaf att hon sticker till mig om något händer och inte ger sig på någon hund! I och för sig inte konstigt att killarna vill till vår snygging! Men tänk om hon skulle bli förbannad på den som går rakt emot henne??? Nu blir ju inte hon förbannad men ändå...
Ja, allt slutade bra och vi lade direkt om hundarna fast vi gick inte lika långt och bara en minut. Men i samma ordning och det är ju ett måste! Lectra var dock inte lika villig nu att gå fram mot platsen där hon skulle ligga... Den här gången gick det som det ska!

Hade varit en nolla där på tävling... Fast jag tycker faktiskt att det är "omänskligt" att begära att Lectra ska kunna ligga still när en hund som hon inte känner går rakt fram mot henne, utan någon tvekan! Så säker blir hon nog aldrig... Och det är ju också svårt att träna på, eller?

Precis när vi skulle hem kom Helena och Uno också men jag orkade inte vara kvar en sekund till...

Nöjd med träningen och Lectra sköter sig bättre och bättre på plan. Även när hon är lös och har bollen så kommer hon tillbaka och håller sig till mig! Jaaa! Pigg och glad är hon också! Nästan som om hon faktiskt gillar att träna! Det är inte alltid hon verkat göra det...

I morgon åker vi till Linde och tränar med Linda!

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar