tisdag 11 augusti 2009

Tassen.

Lectra är så duktig! Fast hon varit ensam idag när vi jobbat, så har hon inte ens försökt få bort strumpan som vi har som skydd. Det räcker att man säger nej någon gång så vet hon! Jag blir imponerad av henne. Hon är så otroligt lätt att ha att göra med!

Det har inte blödit något sedan igår och jag har fått spray av Bettan, som har stor erfarenhet av skadade tassar. Både Lectras mamma (Iris) och en annan av hennes hundar har varit "draghundar" till skidåkare och även tävlat i det. Det sliter hårt på tassar!

Vi provar med sprayen och så tänkte jag också prova med PROB-salva och PROB-olja. Ska tydligen vara toppen till det mesta. På både människor och djur. Så jag tänker prova även på mitt eksem. Luktar tyvärr tjära och det är INTE mitt favorit doft... Och inte Lectras heller. Nu i vintras köpte jag Tre Ess-salvan (eller heter den Fyra Ess??) till hennes tassar, och hon sprang iväg och blev helt tokig när jag tog fram den... Den gillade hon inte!

Vi har mer eller mindre bestämt att försöka oss på apellen på lördag. Om det inte blir sämre med tassen förstås. Men vi struntar i att träna något mer spår innan. Så får det gå som det vill... Blir ju en helt annan sorts tävling för oss så vi får väl ta tävlingen som en introducering i Bruks-världen! Jag försöker intala mig det iaf... Gillar bara inte att det blir för lite lydnads-träning. Men ett litet snällt pass kanske Lectra kan klara. Vem vet, det kanske t.o.m blir bättre av att hon får vila ifrån det? Det finns ju dom som inte tränar precis innan tävling. Hur sjutton dom nu vågar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar