torsdag 6 augusti 2009

Tidigt spår.



Dagens Whitney: http://www.youtube.com/watch?v=kA5CZVqt2TE


Åkte iväg tidigt i morse (nåja!) och lade ett apellspår vid Galgbacken. Jag lade det själv för en gångs skull.


Vår spårstjärna missade en pinne.... Hon gick rakt över den och jag med så jag plockade den.
Men varför missade hon den??? Hon klarade ju av svårare spår så lätt förut... Kanske för att jag inte ska känna mig för säker på vår lilla bebis??? Just nu är vi i en djuup svacka med allt! Fast jag vet att det går över, bara det hinner vända tills den 15:e...

Ingen träning idag för vi sliter som djur med den där förbaskade uppfarten! Vi hade hoppats på att gruset skulle komma ikväll så vi jobbade sten(hi hi) hårt. Kan förmodligen inte röra mig i morgon... Det har tyvärr inte kommit än!

Jag orkade iaf inte med någon lydnad, körde lite kontaktövning och lite linförighet på gatan utanför bara. Ingen godis och bara några minuter med kopplet som kampbelöning. Gick jättebra den här gången. Hon har nog haft lite tråkigt idag så det kanske var därför? Skönt att det inte gick åt skogen! Då ångrade jag nästan att jag inte nappade på Annelies fråga om torsdagsträning. Tills jag kom på att jag inte var klar hemma...

I morgon är det start för RM för Dobermann i Örebro i dagarna tre! Ska försöka hinna med att åka och titta på lydnaden på lördag. Hade velat titta imorgon också för då är det flera jag känner som tävlar. Heja Linda, Anette m.fl! Kanske vi är med nästa år! Men jag måste säga att det är otroligt dåligt med info om evenemanget. Står nästan inget vare sig på ÖBK eller SDK. Vill de inte att man ska uppmärksamma det eller vill de inte ha utomstående publik??? Jättedåligt. Nu vet jag iaf (Tack, Anette) att bruksslydnaden startar ungefär kl 13 på lördagen, så vi åker nog dit till dess. Det är sååå häftigt med alla dessa snygga och förhoppningsvis lydiga dobbisar överallt. Det var efter att vi var på RM 2007 som vi slutligen bestämde oss för rasen! Det var bland det roligaste vi sett. Vi blev så impade! Det lustiga var att vår uppfödare Bettan som vann med sin Vera, då kom och ställde sig bredvid oss efter att de tävlat klart. Men vi visste inte att det var hon då! Fast vi hade redan haft mailkontakt. Jag kommer ihåg att hon körde lite sitt, ligg, stå med Vera precis bredvid oss och vi bara gapade. Vera var kuperad och otroligt snygg. Förutom att hon var en otrolig brukshund också! Hon blev SVENSK BRUKSPROVSCHAMPION då -07. Hon och systrarna Vilma och Vicky var helt suveräna, alla tre!

Nä, nu blir det snart sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar