torsdag 13 augusti 2009

Lite uppmuntrande träning!

3 dagars jobb och helt slut... ett år till nästa semester... Nu har mina muskler börjat säga ifrån också. De säger helt enkelt -Ge f_n i gruset idag!

Lectras tass är väl i stort som igår. Inget blod, verkar inte ha ont men såret är väl lika. Vet inte om jag är dum som tänker tävla? Tänk om såret går upp i spåret?? Usch, vilket dåligt samvete jag skulle få...

Igår gick jag med i Ludvika BK! Känns bra! Roligt med en klubb som har flera dobbisar. Känner mig som en svikare men jag kommer förstås alltid vara med i KBK! Det är ju "hemma"!

En framtida träningsplan?

Lectra får sitta inne, knappt gå på promenader, vara ensam mer och inte heller aktiveras?
Kan det vara så man ska göra med dobbisar?? Låta dem bli så in helskotta uttråkade att de gör praktiskt taget vad som helst?

För idag gick träningen SUPER!!

Visserligen hemma och med korv men ändå. Igår funkade det ju inte. Och då hade jag varit hemma, försökt aktivera henne, hon hade varit ute på tomten och dessutom hade hon fått lite ben. Jag hade helt enkelt tyckt lite synd om henne...

Idag så gick framförgåendet mycket bättre. Vi har visserligen en tomt som är för kort, men vi hade tränat på promenad också. Hon går snett och så men hon gjorde det bra mycket bättre än igår.
Snabba lägganden! Why?? Vi gjorde inget annorlunda!
Sprang snabbare tillbaka till mig med apporten.
Bra kontakt vid linf. Men vill gärna sätta sig lite snett och går egentligen lite för långt fram... Men var väldigt villig att följa mig! Och då är det bara tacka och se glad ut!
Hoppet (plaststolar+kvastskaft=vårt hinder) går bra. Hon sätter sig fortfarande för mycket vid sidan om, på andra sidan, men hon hoppar alltid tillbaka ändå.

Det var en himla tur att det gick bättre idag! Kändes så hopplöst igår så jag funderade allvarligt på att strunta i tävl. på lördag... En hund som inte vill och dessutom lite skadad? Om hon bara gör som idag så får vi iaf poäng i allt och då hänger det "BARA" på spåret... Men då klarar väl hon inte det istället.
Jag är bra mycket mer nervös över denna tävling än över lydnadstävlingar. Dels för att jag tycker att momenten är svårare och dels för att jag ju inte vet om Lectra pallar först spår och sedan lydnad. Blir väl en sådan där låång väntetid som inte är bra varken för Lectra eller för mig!

Ja, ja! Just nu känns det toppen och garderat mig har jag gjort. Och idag är det torsdag! Alltså är det fredag i morrn och sedan FIXAR vi det på lördag. Vi säger så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar