lördag 22 augusti 2009

Hällefors på träning!


Nu börjar det närma sig tävling igen så vi åkte till klubben i Hällefors. Både för att se var det ligger någonstans och kolla restiden. Plus för att träna lite förstås! Jag hade aldrig varit i Hällefors förut... Adressen vi hade gick till någon privatperson så vi fick fråga oss fram. Tur då att det inte var på tävlingsdagen. Tävlingsnerverna, say no more... Men det tog bara 40 minuter dit. Snabbt och smidigt!

Framme där, så kom det en annan tjej med en liten Borderterrier (Riva) som skulle träna. Matte Malin http://www.freewebs.com/malinshundliv/apps/blog/ klev genast fram och det visade sig att hon hade haft en dobbetjej vid namn Ezza. Så då blev det en massa dobbeprat. Där också! Vi stöter på en och annan, lite överallt känns det som! Kul!

Lectra var lite okoncentrerad ( läs jätte...) så vi sprang först iväg till deras fina agility-bana och lät Lectra springa av sig lite där. Jag blir så impad av henne när vi kommer till lite störrre banor! Jag vet ju inte hur banor och sånt går, eller överhuvudtaget inget om agility. Så jag springer som jag tror och pekar och tjoar och lilla gumman hon är sååå med hela tiden. Hon hoppar och springer över vad som helst och är inte rädd för något alls. Känns som om hon litar så fullständigt på mig, på att jag inte visar "nåt farligt"! Skruttan, hon tycker det är så kul! Och det går undan! Hmm, det skulle vara nyttigt även för Matte, den där grenen...

Apropå det, Malin tyckte att vi skulle kunna ta ned vikten nåt kilo till... Puh, "vem ska man tro på, tro på,tro på,- tro på när det är så här?? " Som Di Leva sjunger! Nä, men allvarligt talat, vi ser faktiskt att hon alltid är lite rundare än andra dobbisar... Men hon är ju så svårmotiverad i träningen. Vi hade inte fått något 1:a pris utan godiset som hon fått! Fast om vi kunde dra ned lite på maten då... Vaddå bortförklaringar??

Ja, ja! Tycker att det är bra att folk törs säga till oss iaf. Även om det är liiite pinsamt...

Hur som helst. Vi hjälptes åt med Platsen och Budföringen. Budföringen gick väl lite så där, för Husse fick hålla i Riva under tiden och dessutom mitt på planen. Och Riva ville till matte Malin och gnällde lite. Men Malin fick in Lectra med lite lock och pock! Alltså ingen Husse på plan åtminstone inte hållandes i andra hundar... Platsen gick bra, tror inte Lectra legat bredvid en så liten hund förut... Framförgåendet kände jag inte för... och allt annat körde vi igenom lite snabbt. Lite okoncentrerad i linf. Nähä?? Annars gick väl det mesta OK.

Avslutade med en massa lek och spring för Lectra och Riva. Så härligt att se en stor dobermann och en liiiten borderterrier ( kanske max 10 kilo?) leka! De samsades om vem skulle vara den jagande och de hade så jättekul. Men det är som vanligt med Lectra och dessutom var ju lilla Riva van vid dobbisar.

Vi hade en riktigt kul träning! Tack för det, Malin och Riva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar