söndag 2 augusti 2009

Yippie, första pris trots usel linförighet!

Klicka för större bild! Dock får man backa sedan!
Vi klarade det! Vi lyckades få ett första pris till OCH en förstaplacering!

Som den tävlingsmänniska jag ju är, (tyvärr) gillar jag skarpt att även vinna över de andra vovvarna. Bara att erkänna... Känns gott i kroppen!

Och det gjorde vi igen idag! Jag är så himla glad över att vi fick ett 1:a pris till, nu är det bara en kvar till LP1. Om mina nya teori stämmer, måste vi missa på en tävling till innan vi tar det sista. Det här var ju färde tävlingen för oss och vi har liksom varit "varannan gång" bra hittills.

Ja, vad tyckte jag då om poängen? Vi tar det från början:
Platsen: Felfritt
Tandvisning: Likaså
Linförighet: Hopplöst, fick nästan ingen kontakt med Lectra... Seg. Sämre än vanligt. För varmt?
Läggande: SEEEG. Släpade efter lite. Har hon aldrig gjort förr. Hon brukar vilja gå före. Dock hyfsat snabbt ned!
Inkallande: Liten stöt i mig...Hygglig fart trots värmen!
Ställande: Jättesnyggt. Snabbt och blixtstilla!
Apportering: Trodde hon skulle slicka på apporten... Men hon nöjde sig med att nosa närgånget. + litet tugg.
Hopp över hinder: Stötte i mig och lite nos innan återgång till mig, på min sida.
Helhetsintryck: Ja, seg och lite okoncentrad var hon allt. Jag tog tag i kopplet med båda händerna vid något tillfälle. Kommer inte ihåg i vilket moment..

Hur sjutton ska jag få henne att VILJA ha kontakt med mig på linförigheten??? Inte gå och strosa och nosa!.

Och hur gör man för att slippa få en för varm hund? Dumt att komma ihåg kylduken till det vi skulle ha den...

Men, men! Jag är glad och lycklig förstås ändå! Vi klarade det ju! Min peptalk funkade. Men inte sjutton är det kul eller nyttigt för mig att tävla... Blir ju svimfärdig både före och efter. Blev inte bättre när jag förstod, att vi igen


VANN HELA SKITEN!!!!!
Grattis också till Anneli och Eddie som vann med 179,5 poäng i Ånge!

2 kommentarer:

  1. Vad himla duktiga ni är! Stort grattis! Nästa gång blir det Lp1...;)

    Therese och syster Lara

    SvaraRadera