fredag 7 augusti 2009

Bra och dåligt!


Dagens Whitney: http://www.youtube.com/watch?v=CxIN79n4jVo

Ingen träningsvärk alls idag! Kan jag säkert tacka vår starka vovve för! Och inte har vi gruset ännu...

Åkte till klubben idag på förmiddagen för ett litet, snabbt pass! Mest för att se hur dagsformen var för Lectra den här dagen! Man vet ju aldrig... Idag visade det sig att formen var på topp, nästan!

Kontakten och linförigheten gick riktigt bra! Snygga vänstersvängar! Inte lika snygga till höger...
Men jag får inte upp farten på läggande under gång! Tycker jag har provat de flesta knep men tycker snudd på att det blir värre. Det är väl själva sjutton att det inte är det momentet som försvinner på apellen. Ställandet gör hon ju så himla bra! Antar att det är fler som gör det snyggt och att det ska vara ett lättare moment. Men vi hade stora svårigheter med STÅ och det gick lätt att lära in LIGG. Ja, det var då det! Vi är lite tvärt om ibland...
Lydnadsapporten har blivit nästan helt tuggfri, så även apellapporten. Men där krånglar hon istället med ingången!
I apellhoppet sätter hon sig fortfarande väldigt snett på andra sidan men kanske tack vare att jag medvetet tränat det så hoppar hon ändå tillbaka. Men det är ju en risk... Tycker att hon också sätter sig sakta när hon kommit över hindret. Bara träna vidare på det! Men mer och mer sällan stöter hon i mig.
Framförgåendet, tja. Ibland går det bra och ibland går det inte. Som allt med fröken!

Som vanligt kan vi väl skylla på värmen???

Sedan på kvällen gjorde vi ett litet svårt prov för Lectra. För svårt visade det sig, tyvärr! Luppiluring lade ett apellspår på nyslagen höåker. Så heter det kanske inte?? Ja, alltså höet låg kvar på åkern. Det gick inte alls det... Hon stoppade ned nosen i en massa sorkhål, följde knappt spåret alls, tog inte en enda pinne, krånglade vid vinklarna. Inte roligt alls! Drog som en galning gjorde hon också. Inte hade jag fattat att det var sååå svårt! Men jag förstod på henne att det luktade mycket för hon t.o.m. nös flera gånger. Och det gjorde jag med! Shit, vad det luktade nyslaget. Stackars lilla Lectra, där gick hon verkligen bet. Var inte snällt! Fast jag kan väl aldrig tro att de lägger tävlingsspåret på en nyss slagen åker?? Fast vi får väl träna, utifall att. Slut efteråt, var den lilla råttan iaf! Och jag vet inte om jag förmänskligar henne men det såg ut som om hon själv var missnöjd?! Lite kortare och enklare nästa gång, alltså!

Hoppas det gått bra för Linda, Anette m.fl. idag på Rm:et!

Och så håller vi tummar och tassar för Lars-Göran och Cain som tävlar både på lördag och på söndag! Hoppas L-G blir nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar