onsdag 19 augusti 2009

Vila.

Idag tänkte vi vila lite från träning! Fast det är lite trist. Bara promenader idag. Nä, förresten! Jag gjorde en platsliggning i vår skog. Hon var väldigt spårig där som vanligt idag, och då tänkte jag kolla om hon kunde ligga still. Förstås med fem meters linan, jag släpper henne aldrig lös i den skogen. (Hon var borta 40 min en gång...) Det gick bra och hon låg still, men vete fanken om det gått om hon varit lös. Det är alltid massor av vilt i den skogen men även av folk, hundar, skolor och dagis som är och utforskar skogen. Så det luktar så mycket gott där...

Vet inte varför jag tänkte skippa träning idag men det kändes rätt! Däremot börjar jag t.o.m. se fram emot tävlingen den 30:e! Trodde jag väl aldrig. Då förstår man att även jag kanske börjar få lite rutin på det där och ser det som lite roligt!

I det där långa jag skrev igår, (som försvann någonstans ut i etern) berättade jag att medicinen faktiskt hjälper denna gång! Otroligt men sant. Det måste vara så att jag gick i tid till läkaren och skippade att vara "duktig" och tåla smärtan. För idag är jag lika bra i svansen som jag brukar vara efter en och en halv vecka... Kanske musklerna brukar slå bakut av smärtorna i svanskotan och då låser sig de ordentligt och så spänner jag mig ännu mer osv osv. Blir en ond cirkel! Ja, hur som helst. Nu är det bara musklerna som måste återhämta sig för det är mest de som gör ont nu. Men det är ingeting mot hur ont det brukar göra. Så jag känner mig nästan som vanligt. Men det är klart, jag går förstås på tabletter och de vågar jag inte sluta med än!

Men det verkar som om tävlingen kan genomföras och även att vi kan träna som vi ska innan. Annars vete sjutton om jag velat vara med...

Har fått jättelite info om de deltagande hundarna, bara vilken ras det är. Men jag har lyckats klura ut både namn, kön och ålder på nästan alla vovvarna själv! Jag gillar att ha koll från Hunddata, för att på ett ungefär veta vad vi har för motstånd. Fråga mig inte varför! Iofs så dröjer det visserligen en hel evighet innan resultat kommer in till SKK men lite kan man oftast se! Åtminstone åldern och kön är intressant!

Konstigt vad olika info man får från olika klubbar om de tävlande... Det finns väl säkert någon tanke med det också. Men nog skulle jag tycka det vore bra om jag t.ex. fick reda på om någon hund som jag haft dålig erfarenhet av förut på tävling, skulle vara med. Någon som startat slagsmål, typ! Blev lite rädd faktiskt efter det där i Fagersta... Lite lust att skona sin hund har man väl?!

I morgon åker vi nog till Ludvika och titar på deras KM! Både Anette och Angelica ska vara med. Tycker det är kul att titta på när andra jobbar! Man lär sig alltid något. Antingen nåt man gillar eller nåt man absolut inte vill göra själv... Och så får vi träffa fler från klubben också. Me like!

11 kommentarer:

  1. Hej! Har kikat i bloggen igen o du har skrivit om kontaktproblemet. Lectra gillar visst köttbullar så har du provat med att "spotta" dem i munnen på henne? Om du orkar så belöna så fort ni har ögonkontakt med att spotta ut en köttbulle bit. Jag använder även klicker till Amigo. Ögonkontakt = klick o köttbullebit (eller korv) i HANS mun. Hur pass vi sen klarar placeringen är en annan sak, men han kan förfölja mig i all sköns krokar med total tom blick. Lycka till! Hälsningar Majlis & Amigo

    SvaraRadera
  2. Nä, jag har inte provat köttbullsspottandet! Risken finns ju att det blir jag som sväljer dem istället. I synnerhet om de är hemlagade... Men jag ska prova men klarar jag verkligen att "träffa rätt"??? Klicker är inte min grej...(ännu) Tack, Majlis! Det är kul att få tips från riktiga människor som tipsen funkar för och inte bara från böcker...

    SvaraRadera
  3. Skit i motståndet, vad spelar det för roll? Ni gör väl ert bästa ändå :) Ni kan ;)

    SvaraRadera
  4. Ja men, fick t.ex se att hunden som sabbade platsen för oss i Lindesberg ska var med på nästa tävl. Den som gick rakt på Lectra... Det känns bra att veta det. Om Lectra får ligga bredvid den så... Ja, jag vet inte... Så klart vi gör vårt bästa! Men jag är en sån som inte blir LIKA nervös ju mer jag vet och om jag är beredd. Tokigt eller inte... Visst kan vi! Jag har ju en dobbis så vi är BÄST! Vem är lilla du?

    SvaraRadera
  5. TILLÄGG: Sabbade och sabbade... Det kan väl ingen rå för men nog var det oturligt för oss!

    SvaraRadera
  6. Det var himla trevligt att träffas!!! Jag hoppas nu att du inte jobbar på söndag, så att vi kan träna tillsammans..

    Ps.. jag fick mitt PM jag oxå idag :-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Anette! Ja, visst var det kul! Trevlig vovve du har! Jaaa, det lutar nog åt att jag måste vara hemma i helgen från jobbet. Det är väldigt fysiskt tungt där just nu. Inte bra för min svans... Men lite militäriska hundövningar fixar jag nog. FRamförgåendet måste FIXAS! Kramizar!

    SvaraRadera
  8. Jag var lite sliten igår, tog visst anonym istället för namn :D Tyvärr är jag NOG inte hemma och kan hejja på er :P å är jag hemma vill jag nog vara med, får böna och be lite:P

    SvaraRadera
  9. Ja, inte behövs det nån bön... Jag kan ju iaf inte slippa ifrån de jag känner så... En mer eller mindre att vara nervös inför! Och det får väl bli fler tävlingar... Helt enkelt! Men visst hoppas jag att det går någon svininfluensa eller nåt likn så det bara blir vi tävl och domarna! ;P ;P ;P

    SvaraRadera
  10. Nu 'slipper' du ju Helena Och Uno iaf :P Æven om de ær fult att sæga så, motstånd ær kul!

    SvaraRadera
  11. Nä, jag tycker att det räcker så bra med motståndet jag har i mitt eget huvud... Vi får se, kanske jag ändrar mig framöver!

    SvaraRadera