måndag 17 augusti 2009

Tråkigt!


Efter en sömnlös natt gick jag till doktorn för lite smärtlindring. Trots att jag borde vara vis av erfarenheten att det inte brukar hjälpa ett dugg! Men tänkte att jag ju måste prova iaf nu när vi är anmälda till flera tävlingar! Vi har lite att träna på igen... Men som sagt, det verkar inte finnas någon medicin som tar bort smärtan i svansen. Vet att det blir bättre av att röra sig men det är inte så lätt... Fast jag försöker göra lite rörelser inne. Ser nog lustigt ut, jag försöker gå som vanligt men både armar och ben sprätter som på värsta missbrukaren! Och då känner jag mig som Svenne ( ni vet, Svenne och Lotta), som om det finns en stor puckel på ryggen som hindrar mig från att röra mig normalt!

Ja, i alla fall så har vi tråkigt värre nu... Tur vi har en hund som gillar att sova när inget händer. Synd att inte jag funkar likadant!
Jag som var sååå träningstrött är nu jättesugen! Efter en dag bara! Är det friskt, så säg???
Men jag DROG mig upp i stående ställning från soffan med hjälp av både armar och ben. Och det är en syn ska ni veta!
Sedan när jag väl stod något så när rakt och utan att hålla i mig så tog jag fram hund, köttbullar och apporten. Och så gjorde vi lite övningar inne.
Att ta upp apporten snyggare utan att slå på den först! Vilket Lectra inte gjort förr... Började hon med förra veckan , lagom till tävlingen.
Att röra på sig med den utan att tugga. Hunden "tvärt emot" tuggar nämligen som värst under rörelse.
Att hålla fast även när jag håller i den. Det har hon svårt för! Hon kan hålla stilla praktiskt taget hur länge som helst men kommer jag med handen så vill hon släppa lite för tidigt! Och är inte jag då snabb så hamnar den på backen... Fast jag har iofs inte tränat på detta alls! Och det känns inte som ett problem egentligen förutom att om jag blir nervös på tävling ( moi??? ) så vet man aldrig vad jag hittar på för fel.
Försökte även träna på ingångar med apporten, i snabb takt. Vilket inte är så lätt att träna på inne där det är trångt. Eller när man inte ens kan röra sig själv rätt ...
Och så gjorde vi förstås lite fritt följ med apporten. Och även utan men med ordentlig kontakt.
Slutsatsen av allt detta var att Lectra blev förvirrad och till slut inte tog apporten alls...
Visst är jag duktig??? Men vi höll på tills det blev bättre och vi båda var varma och jag var nöjd.

Vilken tur att vi aldrig anmälde oss till appellen i Fagersta! Det bröt tydligen ut ett slagsmål under Platsen... Vågar inte ens tänka på om Lectra varit med. Kunskapen om hur hon reagerar på hundslagsmål vill jag helst inte få...

Gick ut på en väldigt lugn och stilla promenad i skogen där ingen kunde se mig och min konstiga gång... Var tanken!

Men där träffade vi Hanna och Bonnie. Hon hade anmält sig till kurs på klubben. Känns lite konstigt att vi inte ska gå... Men vi tränar ju faktiskt ändå!






5 kommentarer:

  1. Jack, 5 månder,(Lectras kompis i Stockhom)ska ställas ut på Ulriksdal den 30/8. Han vinner för han är världens vackraste Rhodesian Ridgeback.Mvh Peter.(Eva`s lillebror)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Självklart vinner han! Och usch, vad mallig du kommer att vara... Med all rätt! Heja, brorsan och Jack! Och så har ni väl försökt er på lite spår? Kramiz!

    SvaraRadera
  3. Fy fasiken va tråkigt med din onda rygg!!! Jag vet nästan hur du har det, jag har kronisk värk i min nacke, bara Tramadol tar bort toppen av värken. Vanliga receptfria kan jag glömma, då kan jag lika gärna äta sockerpiller!

    Jag är såå glad över att nollade spåret i Fagersta nu med facit i hand.. Stackars lilla Phoebe.. :'(

    På onsdag och torsdag är det ju KM på vår klubb. Ons kör vi spåret och på tors lydnaden. L-G skulle inte vara med för han har uppdrag hos er :-)

    SvaraRadera
  4. Anette - Fick oxå Tramadol en gång, hjälpte inte ett dugg då... Men lite yr vart jag!
    Ja, de frågade om jag ville vara med också men jag skulle ha jobbat då. Men du, stort LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  5. Eva, tack :-) Nu får man ju inte tacka, men jag har provat alla varianterna..

    SvaraRadera