fredag 31 juli 2009

Sicken tur, vi slapp regnet också!


Tänkte mig att ha en slappardag. Men vi tog en tidig tripp till klubben för en tävlingsträning igen. Det vill säga UTAN godis! Jag lade som vanligt godis i en skål och visade Lectra att det fanns där bakom bilen! Funkar ALLTID bra, verkar det som hittills. Idag tog vi en genomkörare av allting igen och jag blev nöjd! Vi gjorde platsen extra svår för Lectra idag genom att stå och kasta/sparka tennisbollen mot varandra! Stackar`n! Såå svårt att ligga still då. Hon låg nästan och darrade. Sedan vet hon så väl att skålen står och väntar på henne. Jättekul. Hon sprang så fort till bilen när jag sa att vi var klara, att hon slirade omkull i gräset...Alltså, jag vet inte vad som hänt men träningen går så bra just nu! Jag påstår inte att det är på 10-poängs nivån hela tiden men nog finns chansen för tior faktiskt på alla moment! Nä... Inte på linförigheten, SUCK! Alltså, inte alla tior på en och samma gång för så jämn blir vår lilla tjej nog aldrig. Fast hon KAN ibland få till momenten till tior! Sedan vet jag förstås inte hur det blir på tävlingen... Men hon kan och jag kan, så vi borde i alla fall klara ett förstapris! Snälla, snälla, snälla, kan inte Caroline af Ugglas sjunga för oss på söndag.... http://www.youtube.com/watch?v=BjGhbV85A3I. Henne beundrar jag, hon är verkligen äkta!

Dessutom håller Lectra på att bli en riktig "kamphund"! Nä då, men hon har blivit så mycket bättre på att kampa! Skulle Jonas se! När han såg Lectra sist för lite mer än ett år sedan så var Lectra fet som en julgris och inte speciellt villig av att kampa. Nu går det mycket bättre! Hon är inte heller nu så jätteintresserad av att vinna men hon ger oss en klart mycket bättre match!

Tänk, vad kul det skulle vara om både vi och Doris-Linda kunde få första pris! De tävlar i samma tävling som vi, fast i tvåan.

Nu slappar vi resten av dagen, vilar oss i form!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar