fredag 10 juli 2009

Superhunden!

Till klubben idag och tränat och jag var jättesugen! Då är det verkligen kul, spelar roll att det regnar. Lectra verkade också träningssugen eller åtminstone lycklig över att det hände något. Dessutom blåste det rätt friskt så det var inte några knott eller mygg i luften överhuvud taget. Tack så mycket!!!

Har inte mycket att säga egentligen om träningen idag. Allt gick så där perfekt som det gör ibland när hon är på topp! T.o.m linförigheten gick bra! Inte perfekt men bra mycket bättre. Om jag bara säger till på skarpen när hon inte behåller kontakten så skärper hon sig (alltså när det är en sådan dag) Men som min lilla gubbe säger och även visade mig så går jag för fort! Både på rakorna och i svängarna. Hon har lite för hög fart då, kommer lite för långt fram och hinner inte med i svängarna samtidigt som hon ska hålla kontakten! Stackarn...

Lup säger att det ser ut som om jag försöker stöka undan momentet så jag kan få kliva av plan så fort som möjligt. Och det är också hela sanningen, där ligger skon begraven eller hur sjutton man brukar säga? I synnerhet om jag tränar med någon annan eller om jag vet att någon tittar på. Hur ska jag komma förbi det jättehindret?! Antagligen genom att träna, träna, träna. Men det är inte så lätt när hela mitt jag stretar emot! Tror faktiskt att Luppen ska få videofilma mig så jag ser själv att jag går för fort eller andra fel jag gör.

Läggandet och ställandet gick perfekt och hoppen(både apellens och lydnadens) och inkallningen gjorde hon helt felfritt, hon nuddade mig inte ens och satte sig så rakt och fint! I ställandet är det direkt min fart som styr om det går bra eller inte! För hög fart och hon kan inte stanna så fort utan tar några små steg, lite mindre fart på mig, stopp direkt! Däremot har jag inte lyckats komma underfund med HUR jag säger STÅ när det går bra... Kan ju lika gärna vara ordet som styr resultatet!? Tonen, farten på ordet, styrkan.

Apporten är iofs inte perfekt, tuggar lite fortfarande... Borde inte skita i det men det gör jag. Finns svårare saker som är viktigare att träna på.

Ja, och inför Appellen så har jag googlat fram lite nya lösningar på framförgåendet men det har jag knappt hunnit prova än. Men däremot så föll det ner en liiiten polett idag på träningen. (tänk att de så ofta är för stora för hålet?! För mig iaf) Jo, jag kom på det alldeles fantastiska, alldeles själv att jag kan korrigera Lectra när hon drar framåt! Va??? Kan man??? Kan JAG??? Jo, ser ni, det kan jag! Så vem vet, nu kanske vi kan komma framåt (hi hi) med framförgåendet! Det vore en dröm som gick i uppfyllelse, det!

Åh, om jag bara visste ett sätt att få henne att prestera så som idag varje gång... Superhunden!

Ja så därja! De va de hele... Hade ju som sagt var inte så mycket att säga om dagens träning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar