onsdag 15 juli 2009

Tjatigt...

Nu börjar det här kännas lite tjatigt! Träna samma saker hela tiden... Nästan.

Idag träffade vi Linda och Doris i Linde för att träna! Tror inte att någon av oss egentligen var så sugna...

Lectra var okoncentrerad och varm, hade helst velat springa med Doris, tror jag. Linförigheten gick blä och det mesta av det andra också... Vi provade lite med Rutan igen och ibland ser det ut som om Lectra fattar och nästa sekund ser hon ut som ett stort VA?? Varför är dobbar så??? Tycker mig märkt att de flesta lider av det där stora "va ska ja jö?"... Budföringen borde inte gå fel, hon stöter iaf inte i mottagaren. Bara mig. Sen skulle vi visa Linda världens värsta ffg och då gjorde vår lilla toka det riktigt bra, bara för det. Absolut inte felfritt och inte så långt som det ska vara, men för att vara vi så var det nästan snyggt!
Tack för idag, Linda

Sedan framåt kvällen åkte vi till Tallheden och provade på att träna igen med olika belöningsformer. Får det inte att funka när jag har bollen med mig,det är en sak som är säker! Lite bättre går det med boll och korv som extern belöning. Men bäst funkar godis i hand/fickan. Alltså hon blir för vild av det andra. Hoppar och studsar ända upp till öronen på mig. Så har hon knappt gjort överhuvudtaget förr... Nä, det känns alldeles för osäkert när hon är så, om hon tänker göra momenten alls! Bättre då att vi eventuellt får lite avdrag men att jag kan vara säker på att Lectra gör det hon ska. Tror att jag tycker så!
Körde väl igenom allt och jag undrade hela tiden var den här vilden kom ifrån! Apporten gjorde hon ikväll jätte snyggt, inte ett tugg!

Senare på kvällen var vi tillsammans med Camilla, ute och raggade med bilen och åkte förbi Ställbergsjätten och då vart det liv i luckan! Nä, Lectra satt inte i bakluckan... Men helt plötsligt fick han, den där stora gubben ett skall och riktiga morr! Vad tar det åt vår lilla, jänta??? Så olikt henne! De sägs att dobermann inte är "klara" före tre-årsåldern. Så kanske det är därför hon hela tiden ändrar sig? Hon är inte likadan två månader i sträck... Knepig hund vi har!
Nä, nu måste jag sluta! Dotra min säger att att jag skriver så lååångt fast jag inte har nåt att berätta. Nähä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar