tisdag 7 juli 2009

Galen av knott...

Doris och Linda mötte oss idag vid klubben i Koppis för ett par timmars träning. Vi körde lite allmänt men kanske främst Rutan, apport och linförighet. Jag försökte mest att lära mig gå på nytt... Har inte haft en aning om hur man går innan, tydligen! Jag tänker gå, gå, gå och fortsätta gå ända tills jag kan gå utan att tänka på hur jag ska sätta fötterna i svängar och helt om osv. Det måste gå att få in ett helt automatiskt gående även med hund? Så jag får helt enkelt vandra vidare! Både med och utan hund. Och så måste jag även träna på fler platser och vid fler tillfällen. Jag har nog mest kört linförighet när vi tränat "på riktigt".

Jag tyckte träningen idag gick helt OK om det inte vore för att Kopparbergs BK ligger på DEN ABSOLUT VÄRSTA PLATSEN I VÄRLDEN!!!! Alltså det är rent äckligt att vara där för alla jävla knott.... Man kan knappt tänka på något annat än att gno sig i ansiktet hela tiden för att försöka få bort otygen! Förgäves förstås! Synd att klubben ligger där den ligger.

Doris & Lectra verkade inte bli så störda av knotten, tack o lov! Men vi skippade platsen och det var nog lika bra ! Däremot stördes Linda, som aldrig hade varit med om maken till mycket knott... Hoppas de inte skrämde iväg henne för gott! De små, ettriga och bitska odjuren. De är då bra mycket mer bitska än dobermann...

Allvaret avslutades med en stunds hopp och lek för dobbisarna. Spring och mera spring + lite brottning. Så kul!

Sen tog vi det lugnt resten av dagen förutom en skogspromenad fram på kvällen. Vi har ju trots allt semester! Låg på sofflocket och läste en väldans bra bok, för en gångs skull utan att somna! Den heter Levande begravd av Peter James. Rekommenderas!




1 kommentar:

  1. Annelie och Eddi8 juli 2009 kl. 09:20

    Apropå knott. De finns på fler ställen. Vi var i Malingsbo och spårade igår och där var det också ett par stycken runt huvudet. Hatar dom

    SvaraRadera