måndag 27 juli 2009

Utan godis, tävlingsträning!

På förmiddagen idag gjorde vi en massa små, tråkiga ärenden innan vi stack till klubben. Både jag och Luppen upptäckte nämligen helt plötsligt att sötebrödsdagarna snart är slut och att arbetet kallar... Vi kom då också på att vi har ett gammalt hus!! Man måste visst sköta om det också. Hmmpf! Har vi tid eller lust med sådana petitesser nu när vi har Lectra som hobby? Men nu börjar huset faktiskt snart förfalla... Entrè-taket måste bytas och uppfarten är snart rena ängen... Vi måste göra nåt!

Ja, hur som! Vi drog till klubben och provade med något nytt igen. Jag tog ut vovven och visade att jag lade en halv korv i en skål som jag ställde bakom bilen. Gjorde Lectra väldigt uppmärksam på den och sade -nu går vi och tränar! Jag gjorde en enkel inkallning och sedan sprang vi till bilen och korven. Som tog slut redan innan jag kom fram, förstås! Lectra var ju lös. Gjorde om proceduren en gång till för att pränta in att det finns gottis vid bilen efter träning. Denna gång körde vi hoppet, sedan full fart mot bilen igen. Slurp, så var korven slut!
Nu fyllde jag på med en ännu mumsigare korv- kyckling Mortadella! Många, små bitar! Då blev det nästan för mycket för vårt matvrak...
Sedan gick vi igenom hela ettan med kommendering och utan godis eller någon annan belöning. Och jag tror det gick bra! Kändes så iaf. Alltså, linförigheten är ju inte vår starka sida, tyvärr. Jag tycker absolut att det borde synas att hon tränger, det känns som om jag vacklar nästan. Men gubben påstår att det inte syns... Nu är det förstås så att vi båda är så nya på det här och jag är lite rädd att Luppen är lite "hemmablind"... Han blir lätt impad av vår bebis! Ja, vi får väl hoppas att hon åtminstone håller kontakten med mig. Och följer mig något så när! Vill INTE ha en nolla på det momentet... Ja förresten, noll nollor, tack! Nu fick visst tangentbordet spatt igen och levde ett eget liv...
Alla momenten gick rätt så bra idag trots godisbojkotten! Alltså funkade det bra med godis utanför banan. Kom dock på att jag förstås måste koppla henne innan vi rusar till bilen. Antar att vi inte får springa i galopp från tävlingsplanen med Lectra lös... Jag har ju full sjå med att få henne att gå något så när nära mig i vanliga fall. Säger bara helhetsintryck...
Men vi var nöjda och belåtna efter träningen idag. RAPADE gjorde Lectra!

Senare när vi hade jobbat lite med det gamla skrutthuset, blev det boll och bollkastare vid Tallheden en stund.

Någon viskade i mitt öra att det pågick lite mer avancerad dobbeträning i Ludvika på em. Hoppas det gick bra, Anette! Vecka 32 ses vi.

Lindeträning i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar