torsdag 2 juli 2009

Dansarbacken.


Idag mellan kl 10 och kl 13 var vi igen och spårade vid Dansarbacken. Helena, Lars-Göran och vi. På sätt och vis är det lagom med tre ekipage om man tänker på tiden men samtidigt blir det trevligare ju fler man är! Alltså snart är jag lika social som Luppen.... Honom kan man inte skicka till affären ensam. Det finns mååånga att prata med i en affär! Bättre då följa med och dra honom i ärmen när han fått prata en stund. Lilla gubben!

Idag var det förmodligen för varmt för hundarna för ingen hittade alla pinnar. Alla fick ca en km långa spår som låg ca 1 timme, tror jag. Lectra missade en liten av sex OCH slutpinnen! SNYFT!!! Det får hon väl inte. Jag vill kunna lita på att komma till slutet, ju... Så jag vet vart jag är! Vet inte hur länge sedan det var hon missade slutet. Alltså vi kom till slutet för Lars-Göran hade gjort ett märke på vägen men pinnen gick hon tydligen bara förbi. När jag såg att vi var framme gick jag tillbaka en liten bit för att se om hon skulle hitta den. Och varför gjorde jag det?? Finns väl ingen anledning? Mitt pucko... Ja, vi hittade den inte iaf.

För ett par veckor sedan skröt jag över att Lectra ALLTID hittar alla pinnar, sen missade hon nån. Sen sade jag att -jamen, det gör inget hon missar ALDRIG slutpinnen. Ha ha ha, man får det man förtjänar! Ännu ett bevis på det.

Sedan gjorde vi lite upplet. Tyvärr var inte Lars-Göran och Cain kvar då. JOBB!!! Men det här gick inte heller bra för varken Uno eller Lectra. De ville knappt springa in i rutan och väl där vimsade de mest runt. Vi fick hjälpa till med två av tre grejer. Den första hittade båda hundarna själva. Hmm, eller hur var det?? Ja, ja det gick på det stora hela åt fanders.

Till sist avrundade vi det hela med att husse fick springa in i stora skogen och så fick vår bebis leta. Jag undrar om hon söker eller bara springer runt och hittar av en slump. Det går ju så fort!


Ner till Nittälven gick vi ett par gånger också och badade hundarna. Uno är besatt av vattnet, Cain av kastade pinnar och lilla Lectra vill allt men vågar inget... Hon vill så gärna och det ser ut som om hon tar sats och har bestämt sig, sen ångrar hon sig i sista sekund! Pluttan.

Avfärd hem och sedan låg Lectra avsvimmad på hallgolvet i ett par timmar. Fast ytterdörren var öppen, så slut var hon! Den här värmen tar hårt på henne. Jag börjar också önska mig några grader svalare. Åtminstone i morgon och på lördag under tävlingarna.

Just nu skulle jag nästan vilja skippa dem... Men det får jag nog inte för Luppen, då kastar han ut oss på plan!

Försökte mig på den nya kamera, både snabben (30bilder/sek!) och slowmotion vy och att videofilma. Som man sedan kan göra en massa häftiga bilder av. Däremot vet jag inte ännu hur jag gör allt sånt. Men om det blir några bra bilder på vovvarna så lägger jag upp dem här senare. Mycket att lära in och sånt har jag väl inte tid med nu?!

Tack för idag, Helena och Lars-Göran! Vovvarna hade kul hurdant resultatet än blev. Och vi med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar