torsdag 30 juli 2009

Det känns bra!



Träningen idag kändes toppen! Gud, vad härligt när det gör det!

Vi åkte för att träna vid klubben men de höll på att klippa där, så vi åkte till Tallheden istället. Finns inget hinder där, men hoppar gör Lectra ofta, över allt jag pekar på, mer eller mindre. Är inte det minsta nervös över det momentet iaf! Nu märks det att min pep-talk börjar ge utdelning...

Har inget att skriva om träningen idag. På allvar! Jag hade noll träningslust när vi började men det vände fort. Som det ofta gör!
Lectra gjorde stående under gång sååå SNYGGT idag! Dessutom flera gånger. Hon kan det där bra! Egentligen... När allt stämmer! Står blixtstilla och stannade fort! Så duktig.
Däremot är läggandet inte snabbt! Men det skiner jag i nu. Fick det inte att bli snabbare hur jag än gjorde... Ser nästan ut som om hon har ont i armbågarna!
Hon gjorde också, faktiskt, några perfekta vänstersvängar i linförigheten. I alla fall som jag såg det! Lectra har aldrig gjort det så snyggt förr!
Framförgåendet är jag fortfarande nöjd med. Vänder om lite men... Annars riktigt rakt, kunde möjligen gå ut lite snabbare men som jag har tjatat om att hon inte ska rycka iväg och inte heller att dra, så får jag nog ta den konsekvensen!

När allt går så bra och man är klar så blir det lite konstigt. Redan klara??? Men det är också väldigt kul att sluta när man är så glad över resultaten!

Fick min nya bok igår och den är så bra! Den där Memea Mohlin skulle jag vilja bo granne med, typ! Eller vara bästis med. Hon skriver så bra! Känner igen så mycket om problemen med både träning, nerver och en massa annat. Sedan har hon dessutom flera vettiga lösningar också! Det är förstås viktigt att lösningarna låter vettiga i MINA öron om de ska funka för OSS!


Idag kom PM:et för Appellen i Nora! Lite pirrigt igen. En dobbe med i vår klass, från Dobvoyage. Spännande!

Ikväll var det ett möte inför klubbens utställning på söndag. Som vi tyvärr missar pga vår tävling! Kommer visst över 80 hundar. Och en dobermann! Hade varit kul att titta! Lupala åkte till klubben för att höra om han kan hjälpa till LITE LAGOM på lördag.
Jag vågade inte följa med till klubben ikväll för jag är lite orolig att det ska bli för mycket prat om VÅR tävling, kanske välmenande råd och poängsnack och sådant. Får ju prestationsångest om jag tänker för mycket på sånt = blir automatiskt sämre då... Vill ha kvar den här känslan jag har nu: VI KLARAR DET!

Och om inte, så finns det fler tävlingar! Skön känsla, att tänka så.

UPPDATERING! När det kom ned som absolut hällregn uppifrån himlen på kvällskvisten började Lectra bli piggelin och uttråkad. OK skyll dig själv, tänkte jag! Satte på mig regnkläder och sydvästen och satte hunden väntandes vid dörren. Gick ut i spöregnet och gömde tre leksaker ute i trädgården. Släppte ut henne och hon tvärstannade! Shit, menar du allvar Matte??? Och det gjorde jag ju. Men hon letade reda på grejerna, alla tre! Fick rikligt med god belöning så hon mest kommer ihåg det och inte regnet! Roligt, tyckte vi båda! Inte ska väl lite (mycket) regn hindra oss från att ha kul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar