söndag 26 juli 2009

Ludvika, spöken, retsticka.

Inatt väcktes jag av en knäpp hund! Lectra hoppade ned från soffan där nere(jag vaknar väldigt lätt!), pep med bollen, rusade upp och i min säng, rusade ned igen i hög fart, pep igen med bollen i hallen. Vid det laget började jag starkt misstänka dålig mage så det var bara att klä på sig och gå ned. Ja, då stod knäppisen vid soffan och ville inte alls ut! Nä, du tänkte jag, nu går vi allt ut en sväng. Ute får Lectra syn på solcellslampan som stått där ute läänge och lyst. Så började vår fredsaktivist att morra så det stod härligt till och drog dessutom hårt fram till den för att undersöka det farliga! Sen en liten puss på den och en kiss på gräset och sedan var allt som vanligt igen! Va? Vad handlade det där om??? En ny liten dobbefas igen?? Hon är lite mer PÅ mot saker och ting, även folk och fä nu. Okänt folk med något rött på sig är det mycket viktigt att hålla koll på...Lite mer vakt och lite mindre flyktbetende, alltså. Men det ändras väl snart igen. NU skulle vi göra MH:et... Lup tycker också att hon för tillfället kan se "spöken" i lite vad som helst. Men om jag fattat rätt så kan de väl ha fler spökåldrar?!

Idag åkte vi ut och raggade runt i Ludvika trakterna och passade även på att kika på Ludvika BK. Vilken fin klubb det är! Med lyse som vem som helst kan använda när som helst, det saknar jag på vår klubb... Vid den klubben skulle jag tillbringa mycket tid om jag bodde där. Nu har inte jag sett så många klubbar (än så länge...) men den slår alla jag hittills sett med hästlängder! Lectra blev väldigt alert där, mer än vanligt på nya platser och nosade som en galning och även in mot skogen. Antingen rådjur eller så har Cain varit här, tänkte jag. Vilket senare efter kontakt med L-G visade sig stämma! De hade varit där och tränat bara ett par timmar innan vi kom! Jäkla hund att reagera rätt!

Har också provat en ny leksak som heter Retstickan idag, en läderrem med två fårpäls bitar fastsatt i två längre remmar. Mycket skoj, tyckte Lectra! Hon kampade ovanligt bra med den! Och dessutom höll den mer än några minuter...

Nytt sms från Doris-Linda. Ny tävling, ny 10:a på Rutan! Ska få veta hennes lösning på problemet i veckan när vi ses för att träna. Ska bli spännande att se. Det övriga resultatet vet jag inte, huvudsaken är att Doris fattat Rutan! Kul!

Senare kom en stor Labbe-kille och härjade med Lectra på tomten. Han blir trött lite fortare än Lectra men han höll ut ovanligt länge ändå!

Och sist men inte minst så var det lite träning hemma på tomten och utanför på gatan. Linförighet med Retstickan gick bra men snart är det dags att köra något pass med bara SLUT Belöning! Det får jag oftast mothugg för men jag (och inte bara jag!) tror stenhårt på att åtminstone någon gång göra det så tävlingslikt som möjligt, så hon vet att belöningen kommer! Bara lite senare! Gjorde platsen utanför tomten på gräset mittemot huset, bilar åkte förbi, Husse kom mitt i alltihopa med bilen, elaka Matte kastade Retstickan runt Lectra, hmm då var det svårt att ligga still... Men hon klarade det, bytte sida lite men det brydde jag mig inte om! Sedan gick vi in på tomten och körde hela programmet IGEN fast utan den rätta ordningen. Gjorde platsen ännu svårare genom att sparka fotbollen nästan på henne och sedan det allra svåraste; tennisbollen! Jag studsade och kastade den bredvid henne och det riktigt röck i henne men Pärlan låg kvar!!! Då kändes det bra, ska alla veta. Framför gåendet, gick inte lika bra idag. För att det inte regnade, eller???

Jag känner mig rätt nöjd med hur det går nu, eller kanske det är så att jag kommit till en punkt igen där jag inser att nu kan jag inte göra mer , det får gå som det går, att det ska bli kul hur som helst! Jag tänkte mig att hypnotisera Lectra på lördag kväll också så att allt går som jag vill på tävlingen. Blir ju himla jobbigt om jag/vi ska vara tvungna att tävla hur många gånger som helst för varje 1:a pris... Det orkar jag inte, Gud vad tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar