måndag 13 juli 2009

Trångt i spårskogen!

I morse var det dags för spårträff igen. Vi blev fler och fler sent under gårdagen så Luppen och jag blev lite oroliga över hur vi skulle få plats. Dock ville vi inte krångla och byta skog så snart inpå träffen. Vi skulle gjort det...

Vi blev många! Vi var 6 st ekipage som for iväg mot Galgbacken och senare kom även Pirjo och Emme. Tyvärr gick det väl inte så bra idag...
Jag (för första gången!) lade spår till Annelie, ett som jag själv tyckte var rätt svårt. Eddie hittade bara tre och inget slut, kom fram på helt fel ställe. Synd, tyckte jag! Hade känts bra om Eddie hade hittat alla i mitt första utlägg. .. Heter det utlägg, förresten? Ja, ni förstår vad jag menar. Men om jag fattade rätt, trodde de att det kanske hade blivit för mycket spårande ett tag för honom.
Maj-Lis och Helena korsade varandras spår en bit. Och Amigo missade en pinne, kanske därför?
Mitt i alltihop så frågade jag vem som lagt mitt spår. Och ABSOLUT INGEN kände sig skyldig till att ha gått det! Hmm, vi hade missat lägga till oss! Klantigt av mig att inte ha koll på vem som skulle lägga vårt... Så Lupp fick springa iväg och lägga ett snabbt!
Sedan skulle Lars-Göran och Cain gå sitt och den rackarns hunden kom tillbaka med två eller tre fler + ett slut mer än han skulle! De råkade visst gå en bit på det som jag skulle gå.
Ja, då var det ingen idè att gå vårt. Luppen hade som tur var lagt två apellspår till Marie och Zoya så då kunde vi ta ett av dem. Ingen fara skedd, tänkte jag! Vi bestämde att Luppen skulle få gå spåret med Lectra och jag få gå bakom och bara titta för en gångs skull. Ja, vi knallar iväg en liten bit och då känner tom jag igen mig! -Här gick ju jag, sa jag. - Nädå, sa gubbstrutten min. - Jo! Sa jag, och gav mig inte. Äh, vi går ändå, sa Lup men jag tänkte nä, jag vill inte se när hon går bakspår.. Så jag gick tillbaka själv. Rakt över två av de pinnar jag lade åt Anneli! Lectra hade som tur var vikt av åt rätt håll senare och hittade slutpinnen iaf! Skönt det!
Marie och Zoya gick det bra för, bättre än vanligt tror jag! Missade en liten bara. Och Helena med Uno som både lade och gick sitt spår först gick det galant för. De koncentrerar sig på apellspår för tillfället.
Borde vi också göra... Men det är roligare att gå längre spår!

Ja, som alla läser så gick det inte så bra idag! Helena med Uno är nog nöjd och vi ska inte tala om hur nöjd Lars-Göran säkert blev. Han fick verkligen full pott idag!

Hmm, idag vart det ett stort hål i pinnförrådet, många som försvann!

Meningen var att vi skulle träna efter spåren och vi stack till klubben direkt efteråt. Men där gick det inte bra alls. Lectra var så seeg... Gjorde lite linförighet och ställande och läggande men det var inte kul när hon var så trög! Vi lade av rätt fort.
I efterhand så undrar jag om inte Lectra brukar vara så där seg när hon suttit i bilen länge och har haft det tråkigt! Det måste jag kolla om det stämmer!

Sedan efter att vi vinkat av Millan och Ole vid stationen så fick Lectra en stunds vila tills Lupala började tjata om att åka och lägga ett riktigt spår vid Dansarbcken eftersom det inte blev så bra i morse. Ja, han lyckades övertala mig...

Han åkte iväg dit där vi lade i torsdags och lade ett riktigt bra spår! Det var olika underlag, 8 vinklar varav en spets och så lade han 6 små + slut. Bara nya, ljusa pinnar, undrar varför??? Det låg i rätt precis en timme och sen gick vi! Inte så mycket att tala om. Hon tog upp alla utom en, den gick hon rakt över och sedan kom jag också rakt över, så den plockade jag. Spetsvinkeln uppfattade jag som lite för snäv men hon grejade det efter lite snoende. Tar upp dem så fint och släpper också fint när jag säger LOSS även på håll. Kul att det funkar så bra! Men hon blev bra trött på slutet och var knappt intresserad av godis på slutet. Försökte leka lite med pinnarna men hon ville bara vidare. Känns inte som att hon tycker det är kul då... Och sedan var det en helt slut hund som gick raka vägen till bilen... Nu måste vi vila från spår!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar