lördag 18 juli 2009

Klubben.

Äntligen fick vi tummen ur a....t och åkte till klubben för att träna. Känner mig inte alls motiverad för tillfället... Förmodligen är det för att vi har finbesök av dotra och hennes pojkvän! Men vi måste ju faktiskt. Två veckor till tävling!

Genomkörning av allt som vanligt och även av ffg. Allt gick som det brukar. När jag försöker finputsa ställandet så blir det också som vanligt. Värre för varje gång! Som om hon tappar sugen då. Alltså det är jag som måste komma underfund med HUR jag ska kommendera STÅ och hur fort jag ska gå. Så jag inte måste repetera så mycket. Blir till att göra annat emellan försöken OCH KOMMA IHÅG HUR JAG GÖR...

Någon som har en bättre hjärna att sälja??? Med stor och fungerande minneskapacitet?

Det känns som om framförgåendet kanske börjar bli bättre. Det borde jag nog inte säga... Idag hade det nog kunnat bli riktigt bra. Hon drog inte speciellt, gick rätt rakt och vi gick nog längre än vi behövt. Ja, ända till Luppen var tvungen att göra ett besök i skogen, vid sidan av planen förstås! För då blev hon lite fixerad av platsen han gick åt. Även efter att Lup kommit tillbaka. Jag hatar när hon blir så där fixerad och bara stirrar på ingenting!!

Platsen glömmer vi jämt bort... Får träna på det med brorsans Rhodesian Ridgebackvalp när vi åker till Mora. Jack är snart 5 månader och det ska bli så kul att se honom. Han är visst väldigt ranglåg han också. Vad gör vi med våra vovvar i släkten? Fast Jack kan förstås ändra sig när han blir tonåring! Syrrans Ungerska Viszla, Charlie är också väldigt låg. Skumt! Vi är ju inte direkt elaka... Får se hur min andra syrras Amstaff blir!

Nu ska vi äta och dricka en massa gott. Mums! Hela min släkt är totalt matgalen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar