torsdag 9 juli 2009

Min och mina syskons hundar! Dobermann, Amstaff, Ungersk Vizsla, Rhodesian Ridgeback och Weimaraner



Det här var kul att göra! Vilka fina raser vi har!

Idag har vi inte gjort ett jota med lilla Lectra! Hon verkar vara rätt trött på regnet och vill in så fort hon kan. Några promenader varav en skogsvända blev det idag iaf. Och som vanligt i vår skog var det en massa djur att vinda in. Tänk att hon blir så viltintresserad där!

Vi har idag på skoj försökt oss på Rutan med hjälp av target. Mest inne och några gånger ute. Lectra är rätt duktig på target men hon blir som vanligt lite för ivrig och våldsam... Men hon vet vad det går ut på och det ska bli spännande att se hur det går att lära in detta moment! Jag fattar inte hur hunden verkligen ska kunna fatta att det är de 4 konerna det handlar om. Spännande! Just nu fattar hon inte, kan jag säga. Men hon tyckte det var kul ändå och det är som vanligt huvudsaken. Hoppas det inte slutar som framförgående bara. Fast det är skönt att ha fått medhåll från så många som har/haft det som HAT moment!

Ikväll var det temakväll på klubben och ikväll handlade det om utställning. Inte riktigt min grej... Men visst kanske jag skulle kunna tänka mig att ställa ut henne inofficiellt på skoj. Men nu vart temakvällen så pass snart inpå klubbens utställning och jag hade inte haft en chans att förbereda oss så fort, tyvärr... Så klart hon skulle vinna om jag fick släppa lös henne på plan så hon fick visa domarna dobbe-spel!? Fast de har förstås redan sett sådana vid alla möjliga och omöjliga tillfällen! Har hört att INTE alla uppskattar dobbisars frispel! Hur är det möjligt??? För mig symboliserar det FRIHET.

Ja, nu kom jag som vanligt ifrån ämnet. Temakvällen gick vi alltså inte på, om och när det blir aktuellt får vi leta reda på någon kurs om ringträning i god tid före!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar