onsdag 8 juli 2009

Nytt spår

Ikväll träffades vi, Anneli och Eddi samt Helena och Uno för att spåra med vovvarna igen. Ja, Helena höll på att missa oss, tidsoptimist tror jag minsann?! Men hon kom ifatt oss och Luppen hann lägga spår åt henne med. Idag på ny plats som funkade bra, lite närmre än till Dansarbacken. Annelie lade åt oss för första gången men det verkar som om Lectra spårar vem som än lagt det. Undrar om det verkligen spelar någon roll för någon hund? Anneli fick 6 pinnar + slut att lägga ut men hon, den lilla spjuvern lade ut en skogspinne också! Det har vi aldrig gjort förut... Liggtid ca en timme, ca 1 km och sen som vanligt full rulle, hamnade på knäna en gång idag. Det var ett tag sedan sist faktiskt. Men jag valde väl rätt och slätt fel plats att sätta ned fötterna på... Vår lilla pärla tog alla INKLUSIVE skogspinnen! Yippie! Inbillade mig att hon tvekade lite innan men hon bestämde sig för att -ja, jo den luktar människa faktiskt, jag chansar. Duktig tjej, va?! Ja, jag hade sett att hon markerade även om hon inte tagit upp den.

Förresten, det har jag inte skrivit om. Hon hade ju börjat att knäcka pinnarna i två delar för ett tag sedan. Och så fort så jag hann inte ifatt henne innan det var för sent. Så jag har börjat att säga -BRA, duktig tjej och sedan LOSS. Och hon gör det! Lite märken blir det förstås men det blir det så fort hon tar upp dem. Men de håller ihop iaf! Himla trist om man missar poäng för att man kommer med dubbelt så många pinnar som man ska...

Eddie och Uno tog också alla pinnar utan problem men de är nog mer spårsäkra än Lectra... Och framför allt så tar de det lite lugnare i spåret. Lectra är ju KVINNA och därmed har hon ju en massa ups and downs. Nä, det vet jag inte om hon har men hon är nog lite ojämn på vad hon vill/kan/känner för! Vår bebis.

Ja, som vanligt gick det alltså bra när det är dåligt väder och har regnat och är vått i backen. Tror det är så iaf! En sak till som jag kanske kunde tänka på är att komma ihåg antal pinnar Lectra hittat. Jag bara stoppar i fickan och måste räkna dem sedan. På tävling kan det kanske var skönt att veta om man hittat alla för då lär ju spåret snart vara slut!

Alla blev nöjda och glada idag med! Tack för idag, tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar