onsdag 1 juli 2009

Lindesberg + agility

Ja, så drog vi då till Linde för att träna lite igen. Det åskade lite här hemma när vi åkte och när vi kom närmre Linde var det regnpölar på vägen. Men vi klarade oss! Dock var det väääldigt klibbig och fuktig luft. Nästan värre än gasssande sol, tycker jag. Sen när vi kom hem igen såg vi att det hade regnat här med. Det hade vi också missat! Det kunde gott ha åskat lite när vi tränade som lite "åskträning". Vi vet inte riktigt hur Lectra reagerar på åska. Vi har visserligen kört med den där cd-skivan med åska, skott och smällare men då är det ju inte på riktigt... Och gör hon något kul samtidigt med något nytt så skiner hon i det läskiga! Spåra i åska gick iaf bra i midsomras.

Ja, vi körde igenom programmet igen med solo-plats och allt. Hon får förstås alltid ligga längre ån två minuter, det skadar inte. Annars allt som vanligt! Seeeg fart och trög vilja....

Sen hade de ställt upp en bana Agility som vi var tvungna att prova. Åh, vad hon verkar tycka att det är kul! Springer så glatt dit jag pekar och gör det fort och utan att tveka. En hjälp med säcktunnel fick hon första gången och så försökte vi få henne att gå ända ned på A-hindret och den där balansgrejen. De två vill hon hoppa av för tidigt, hon har såklart bråttom framåt! Undrar om man inte kanske kan leka lite med agility ändå trots hennes HD C? Även jag tycker att det är kul vilket är konstigt, jag brukar vara för medveten om mina kroppsliga skavanker för att våga springa och framför allt synas! Men den här hunden ändrar verkligen på mig! Jag har inte en tanke på magarna och andra "fel". Tala om personligt utvecklande att träna hund... Fast visst får jag återfall ibland!

Lectra är nog kanske lite förkyld för det rinner ur nosen på henne och hon nyser... så idag gör vi inget mer. Hon får slappa och vakta tomten lite! Så kanske Matte kan få något annat gjort för en gångs skull. Typ, lära mig nya fina kameran. Som ska vara supersnabb. Me like!

2 kommentarer:

  1. Hej Eva, Jag och uno följer gärna
    med och spårar imorgon. Vart ska vi? mvh helena

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du följer med! Vi sticker till Dansarbacken igen. Väldans bra spår- och badplats!

    SvaraRadera