söndag 19 juli 2009

Lups tur!

Idag lämnade jag över spårlinan till Luppen! Jag hade lite för mycket att stå i just idag... Det är inte så ofta Luppen går spåret, han brukar oftast bara lägga det åt oss.

Men idag både lade han ut och gick apellspåret på åker. Och så här sade han när de kom tillbaka;
tjop, tjop, tjop så var det klart! Gick tydligen spikrakt i vinklarna också.

Vad ska man säga? Liite fjantigt med apellspår för henne! Men man lär väl hålla igång det så hon inte bara struntar i det sen när det gäller, för att det är så fjuttigt. Vad jag förstått så kan en del hundar faktiskt vara sämre på korta än på långa! Någon som tycker så?

Och sen får vi inte heller glömma att hon verkar vara sämre på åker och den idag var inte ens slagen... så bäst knota på med apellspår tills vi tävlat. Tre veckor till bara!

Jag gjorde iaf ett litet upplet hemma åt henne idag. Lectra tog de två första snabbt och säkert, hon kom sedan och satte sig fot innan avlämnandet. Det ser inte ens ut som om hon letar, hon bara går rakt på grejerna! Och sedan tyckte lilla fröken att det fick räcka! Och vill hon inte så vill hon inte... Lilla primadonnan kanske blev lite blöt på magen - usch, usch och dubbelusch! Bättre gå in och pussa på Millan och Ole! Alltså, hon gick verkligen till dörren och ville in...

Såklart säger alla att just deras hundar är speciella men Lectra är inte bara speciell hon är EGEN-kär,- sinnig, -domlig. Och helt fantastisk!

Det gör oftast absolut inget att hon är så ojämn i vad hon kan/vill. Det är bara innan tävling som jag kan tycka att det skulle vara kul med en jämnare vovve...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar