tisdag 1 december 2009

Tis 1/!2. Lekträning.

Det har inte hänt mycket här idag, inte...

Tränat på lek och kampbelöning bara. Dels på promenaden och sedan lite på hopp också. Tränar alltså på att försöka belöna med annat än godis... Vilket kan tyckas lätt men det är det inte för Lectra. För det finns inga leksaker i världen som är bättre än godis! Inget som kan locka till att lyda bättre. Men eftersom det är dämpande så tänkte jag försöka igen... För att se om det går att få upp farten lite. Fast som sagt, viljan att göra rätt är inte lika stor med annan belöning än godis! Där fick vi, för att vi läste oss till så mycket om hunduppfostran. Läste på många platser att man inte skulle t.ex. kampa med valp! Suck! Säger jag nu... Vilka massa tok vi "fellärde"...  Men nästa hund, oj oj oj!

Jo visst, det GÅR att belöna henne med lek men jag bara måste se till att både jag och leksaken är ännu roligare...

Laddat hem testversionen av Photoshop idag för att se vad som går att göras åt "dåliga" bilder. Tog bilder på träningen igår och de blev totalt misslyckade. Förhoppningsvis var det ljuset i Hallen och inte kameran. Men det kanske går att rädda någon bild!
Däremot tycker jag att det blir bra filmer i HD-kvalitet med kameran! Och ännu bättre blir det kanske om jag lär mig att fokusera på rätt motiv. Istället för på typ, gräset... Eller på Lectras steppande tassar!

Apropå tassar. Lectras ena klo delade sig lite idag och blödde... Hänger liksom kvar en flisa på undersidan och jag antar att det är pulpan som blöder! AJ! Eller? Undrar om jag ska rycka/klippa bort den biten? Och om det beror på för långa klor? Klippte dom iofs idag men jag tror jag är för feg och klipper för lite...Såg att Totte hade så fina och korta klor igår, Anette! Lectra verkar inte ha ont men det märktes inte när hon hade brutit baktån heller så det säger väl inget!!! Hon är ju en dobbe... Sitter tejp på klon nu, får se vad vi gör i morrn!

Innan jag gick till jobbet kom labben Rocky in och lekte med Lectra. Försökte filma dem lite. Filmen visar jag i morrn.

Och JA! Jag SKA sätta ut en bild på Lectra i BoT-täcket också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar