måndag 7 december 2009

Mån 7/12. Strumplycka!

Dagens:


Selah - O come o come Emmanuel



Idag hade jag lite tur på jobbet. Man är ju rätt slut efter 4 dagar på jobbet inklusive den delade turen, så jag blev rätt lättad över att få göra annat idag! Jag fick gå ifrån ett par timmar iaf för att gå på föreläsning om Nutrition. Som vanligt på jobbet får vi lära oss en massa och får upp ögonen för hur det ska gå till. Och som vanligt blir vi frustrerade över att lära oss saker som inte går att genomföra. Eller går gör det, men man gör det inte pga ekonomin... Så tråkigt!


Efter jobbet så slappade jag lite tillsammans med Lectra som förmodligen var trött efter en jobbig förmiddag med Husse! Han drar jämt med henne överallt och promenerar jämt och ständigt. Eller kastar boll. Lectra brukar alltid sova ett par timmar, när Luppen stuckit till jobbet. Äntligen tänker hon säkert...


Men det betyder inte att hon slipper gå med mig! Utan jag klädde på oss de sedvanliga reflexerna och även ett par nya. Lectra fick ett par benreflexer på bakbenen, de fina Boett-reflexerna. Samma märke som hon har på selen. Och jäkla hund, vad snygg hon är i det! Hon blev ännu stiligare i benreflexerna.
Och framförallt så syns hon otroligt bra!
Så här ser Lectra ut i selen. Från Lucia med klubben, förra året så det är lite glitter runt selen oxå... Men man ser iaf hur bra reflexerna är!


Hade mig gottepåsen för att träna lite linförighet men efter att ha gått genom hela byn märkte jag att jag tappat påsen... det var bara att gå samma väg tillbaka. Duktiga (och förvånade) Lectra hittade sedan konstigt nog en påse med köttbullar mitt på vägen. Duktig kicka! Jag hade säkert missat den i regnet, jag hade inte på vindrutetorkarna på glasögonen...

Orkade inte göra någon riktigt aktivering idag så jag gav Lectra ett paket ihoprullade strumpor i sängen. Det har hon aldrig fått förr och hon blev alldeles salig! Hon bet, hon drog, hon tuggade, hon sprattlade runt, hon trodde hon befann sig i himmelriket! Medan allt detta pågick  passade jag på att få mitt Lectra-kärleks behov släckt. Jag pussade, jag nafsade, jag puttade omkull henne för att komma åt att pussa "omöjliga" kroppsdelar, jag "pruttade" henne på magen! Så underbart!!! Lectra är inte speciellt kelig av sig men hon brukar tolerera det med jämnmod. Men idag märkte hon nog inte ens av allt kel! Så nu är jag snudd på Lectra-mätt! Om det nu är möjligt?

Cesar-time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar