söndag 20 december 2009

Sön 20/12. Dobbespel.





FRÅN OCH MED NU, MÅSTE ALLA LYSSNA PÅ JULMUSIKEN! DET TAR EN STUND INNAN DEN LADDAS UPP,  MEN OM NI ÄR DET MINSTA INTRESSERAD AV MUSIK OCH OM NI GILLAR JULEN SÅ...

Jona Lewi - Stop the Cavalry
This blend of anti-war protest and brass band arrangements has become a Christmas radio standard in Britain. The song is set in the Front during the Great War where a soldier in a trench wishes he was home for Christmas.


Imorse glömde jag mobilen hemma så jag bad Luppen komma förbi på jobbet med den. Han behöver ju inte få veta att jag gjorde det med flit för att de skulle komma... Jag har svår Lectra-abstinens på jobbhelger! Nä, jag skojar bara. Men kom till jobbet gjorde de och det är så härligt att få se henne bli så glad! Hon brukar tycka att mitt jobb är lite läskigt och att patienterna är konstiga. (hmm..) Men så inte idag. Mycket otäcka dofter där annars. Doft av mänskliga Ettor och Tvåor...  Inget skak i benen och inget försök till att smita tillbaka ut. Så kul, kanske hon börjar bli en mogen och självsäker kvinna?? Nå ja, om man jämför med förr! Ska nog bli bra med det också. Ja, nu svävade jag iväg igen: Var var jag?? Nä, det var nog inget mer med det.

Skönt för Lectra att det är lite varmare. Nu rusar hon inte när det ska uträttas behov!

Däremot så fick Lectra ett frispel värdig en dobermann, när de hade hämtat mig från jobbet. Vi hade haft en massa rådjur inne på tomten i natt och hon var tvungen att springa så fort hon kunde för att visa mig alla spåren. Många var de! Det räckte inte helller med att springa rundan som rådjuren gjort EN gång! Utan för att jag riktigt skulle fatta vilket intrång de hade gjort så sprang Lectra rundan en miljon gånger. På tid. Och hon talade dessutom om storyn för mig verbalt också -"Voff voff voff".

Skyddstofflorna verkar inte gjorda för dobbars frispel... Utan den lossnade så vi fick leta, Lectra hade inte tid att leta själv som ni kanske förstod...

Såret ser så fint ut nu, trots frispelet... Har bara en strumpa på nu!

Konstigt att rådjuren hade tagit sig över stängslet, det har de inte gjort förr! De måste iaf hoppa ca 1,40 m... Fast det är säkert ingenting för dem, men de flesta trädgårdarna här har ju inga staket alls och inte har vi något gott heller.

Väldans vilka långa meningar jag har idag... som om jag inte pratat på jobbet alls, hi hi hi!

Hittade pappersrör på ICA igår! Blev så glad. Men benet var större än jag kom ihåg... Får slå in det i en massa annat istället. Tyg, papper, frigolit och vad mer jag kan hitta på! Kan slå in i vad som helst, Lectra är suverän på att spotta ut småbitar. To.m. plast!

FYRA NÄTTER KVAR! Tjo ho!



2 kommentarer:

  1. Hej, vad skönt att Lectra blir bättre i foten. Moa har också blivit bättre, börjar växa ut en ny klo. Än så länge pytte liiiten! Hoppas att ni får en trevlig och mysig julhelg. Mvh Annika med flock

    SvaraRadera
  2. Hej, Annika! Ja, nu får våra vovvars tassar hålla ett tag, visst?!
    God Jul till er oxå!

    SvaraRadera