söndag 6 december 2009

Sön 6/12. Långpromis + bollkondis. UPPDATERAT.

Dagens låt:
S Club 7 - Perfect Christmas


Jag jobbar delad tur idag och börjar bli lite sliten nu. Men inte som förra gången då jag givit mig den på att inte stressa längre! Jag är en anställd, inte huvudansvarig! Mitt viktiga här i livet är inte där på jobbet utan hemma. Förstås!

Luppen sköter om Lectra så bra så, utan mig även om det inte blir någon träning då. Och det gör väl inget. Men oh, vad jag längtar hem till både hund och karl...

Lectra och gubben gick på en långpromenad i vanlig ordning och åkte sedan och kastade boll i Tallheden. Lectras kondis har blivit så mycket bättre! Hon blir överhuvudtaget inte flåsig längre! Visst, det är ju den explosiva orken hon har. Vet inte riktigt hur kondisen är under längre tid. Där är vi allt lite dåliga... Borde cykla men cykeln har krånglat under en längre tid och vi har inte tagit tag i det. Men en vacker dag!

Lectras syster Lara har varit i farten! De är så härliga, dessa fågel - och springgalna systrar! Läs här:

Nu ska det vilas innan det är dags att gå till jobbet för pass nummer två idag!

UPPDATERING. Vi tog faktiskt ett litet minipass inne, innan jag gick tillbaka till jobbet!
Ordentligt med krav i positionerna samt kryp. Försökte att hålla pekpinnen mot baken för att vilden inte skulle studsa så men... Men icke det heller fungerade. Hur sjutton ska jag få tjejen att begripa att man faktiskt kan röra ett ben i taget??? De sitter inte ihop.

Men snuttan tycker iaf att det är kul att träna, hrpmf,  få godisbelöning....

Jag vill ha smileys i bloggen men vet inte hur jag ska få till det...

En dag kvar innan min helg är slut!

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte inte alls att det var kul jag...:S

    Har också haft delad tur idag (pest och pina). Men jag är ledig i 2 dagar nu...:) Kanonskönt!


    Therese och halta syster Lara

    SvaraRadera
  2. Joho du, både du och vovven är kuliga!
    Blev Lara halt av att vara rolig?
    Hmm, hur är det nu? Är Lara rolig, "orolig" eller otrolig? Gissar på alla alternativen!

    SvaraRadera
  3. Hon har nog "oroligt" iaf då hon helt ofrivilligt tvingats i viloläge i några dagar...:D

    Therese

    SvaraRadera