måndag 30 november 2009

Mån 30/11. Toppen!

Vilken toppendag det här blev!

Att jobba gick bra fast det började oroväckande med det vanliga. En personal fattades... Fick försöka ringa ut en vikarie. Både jag och min andra arbetskamrat var lite ringrostiga efter att ha varit hemma länge båda två. Men vi bestämde oss för att ta det lugnt och inte stressa... Och den här gången klarade vi det. Hade t.o.m. roligt idag. Kände inte av ryggen heller!

Luppen gick till veterinären med Lectra för vaccinering mot kennelhostan. Så nu är det gjort. Det hade som vanligt gått bra och vetten hade sagt -tänk om alla hundar kunde vara så här, vad lätt vårt jobb hade varit då!
Kul att höra! Fast jag vet inte hur många gånger jag undrat om det inte är något fel på Lectra för att hon alltid är så lugn...
Luppen passade även på att fråga om Lectras droppande nos. Förklaringen han fick, att hon nog är förkyld köper jag inte... en förkylning går väl över nån gång???

Sedan drog vi iväg till Grängesberg för träning privat i inomhushallen.

På väg dit åkte vi förbi en dåligt blinkande och övergiven bil mitt i vägen. Syntes knappt i regnet! Efter att ha åkt rätt långt höll vi nästan på att köra på en kille som gick på vägkanten med en dunk i näven. Utan reflexer... Livsfarligt! Så vi stannade till och erbjöd oss att skjutsa honom. Sagt och gjort, vi körde honom till Mossgruvan där han kände någon. Gissa om han var tacksam?

I hallen var det vi, Anette med Totte, Angelica med Elice och Polly, Jeanette med Briska`s Donax och Catarina med två rottweilertikar, namn okända. Vi hade en bra, rolig och lärorik träff med fika och trevligt sällskap! Tiden gick så fort så det tog slut alldeles för snabbt... Vi körde som vanligt mest fritt följ men även det andra i Tvåan. Tycker Lectra är riktigt duktig att träna lös även bland andra okända hundar! Hon sticker inte ifrån mig! Så lite gillar hon nog att träna! Idag tittade hon bara lite på grejerna som hängde på väggarna men undvek inget! Det tar sig!
Angelica och jag klagade lite på Elice och Lectras gener, ärvda från deras mor... Mycket jaktinstinkt från kära gamla Iris...

Totte kunde ha Lectras för stora Dogman Breath Time-täcke så det fick han behålla! Vad stor han är!
Och Lectra premiärbar Back on Track-täcket före och efter träningen. Så fint så!

Angelica! Sorry att jag inte kunde dricka upp hjortron-glöggen och inte heller äta upp dina fina saffransbullar med vit choklad i! Det var säkert inget fel på dem men det var lite för sött för mig... Skyller på en taskig barndom med alldeles för lite bakverk!

Polly var gudomligt söt, vilka fina färger!

Tack för idag, tjejer!  Som sagt: en jättetrevlig kväll och vi har bestämt att vi ska träffas fler gånger! Så kul! Det ser jag redan fram emot!

Stort smolk i lyckobägaren; Camilla och Ole får inte behålla andrahands lägenheten.... Vart ska de ta vägen nu? Och jobb har de fått där i Stockholm, båda två! Jäkla Stockholm! Lättare få jobb där men då har man ingenstans att bo istället... roligt besked att få precis innan Jul, va...

Hyvää yötä! Ungefär så på finska! Hoppas jag inte skrev något helt annat nu...

3 kommentarer:

  1. Angelica med jyckar1 december 2009 kl. 17:23

    Tack själva för en jätte trevlig kväll! Klart det inte gör nått med glöggen :) fast du borde lära dig att tycka om hjortron, det är en delikatess :)
    Lectra är så fin så fin, och ännu finare i sitt nya täcke. Polly har fått ett blått täcke från Granngården idag, hon blev mycket söt i det. Ser fram emot nästa träff, någon gång i januari :)

    SvaraRadera
  2. Delikatess? Blä! Tacka vet jag björnbär isf!
    Ska sätta ut ett kort på Lectra i BoT-täcket i morrn!
    Så klart du tycker Lectra är fin, hon har ju samma mamma som Elice! Fina gener!
    Ingen träff i december? Synd.
    Hade så gärna velat hejja på er alla på lördag men jag jobbar... Men stort LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  3. Sex toys Intimleksaker.com sex shop online - erotic shop - dreams to life with the perfect sex. Sextoyonlinestore.com are the best sex toy store online - Adult Sex Toys - Sex Shop - Erotic Adult Toy Selection at Sex Toy Online Store. Sexleksaker Intimleksaker.se - Kamagra.

    SvaraRadera