onsdag 30 december 2009

Ons 30/12. En lång minut. + Uppdaterat med bild den 27/12.


Lectra njuter av att "fastna" med tungan". Så sköönt!


Långsmal!



Idag tog jag en liten sväng i kylan med Lectra. Lectra klädd i täcke och två Muttluks. Matte påbylsad alldeles för mycket. Lectra var pigg eller om det var att hon var väldigt nödig för hon rusade framåt i tio-meters linan med mig springande efter... Jag var lite rädd att hon skulle frysa för mycket och lät henne hållas. Så länge jag orkade, vill säga. Till slut hittade Lectra äntligen en stor gran som dög, hon gick under och gjorde ifrån sig.  Men då blev hon förstås ännu piggare så hon fick springa lite lös med linan. Gömde mig ibland i vanlig ordning och visslade då hon sprang för långt före. Det gick så bra så. Nästa hela vägen hem.. Då fick hon upp ett spår och drog iväg!  Jag blir direkt skitnervös! Ropade och visslade men ingen Lectra kom. Började gå efter och hann tänka att jag ser iaf spåren efter linan lätt i all snö. Då kommer Lectra som ett Jehu bakifrån. Hon kanske var borta i en evighetslång MINUT! Efter en rejäl utskällning så gick hon sedan fint vid min sida hela vägen hem. Jäkla hund! Och jäkla mig, som hetsar upp mig så över en ynka minut...  Som vanligt hände det  i "vår" skog där det bor många rådjur!
Då var jag blöt av svett!

Lectra fick en släng av sleven (Carbonara) idag. Så gott, tyckte både hon och vi. Men snart är det slut med att fläska på så med mat och godis... Funderar om jag inte ska dokumentera den viktresan här på bloggen? Då måste jag ju sköta mig... Hmm, får se nästa år hur jag gör!

Nu får det väl vara slut med kylan! Vi hade 23 minus i morse och sedan har det legat kring -20 hela dagen... Lectra har fått låna Husses halsduk några gånger och hon finner sig i det så fint. Som med allt! Inget kort på det ännu, men det kommer! 
Men jag själv njuter av kylan! Så vackert med all gnistrande snö på både mark och träd. Och knarret under fötterna är så härligt. Men för Lectras skull så får det gärna bli lite varmare.

Fast i morgon kväll kan det få vara MINUS 30... Så kanske det blir lite mindre smällande... Jag tycker visst att det är fint med raketer och sånt, men jag är av den åsikten att det är kommunen/staden BARA som ska få fyra av! På en anordnad plats och tid. Så får folk ta sig dit och titta. Inga brännskador (eller ännu värre) för människor och mindre problem för alla djur eftersom det är över på ett kick då! Och så tyckte jag även innan vi skaffade hund. Förstås!


Vill ha... Så hemskt gärna...


Var rädd om er!

-



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar