fredag 18 december 2009

Fre 18/12. Kyla och Muttluks.

Jill Johnson - A Merry Christmas To You


Kallt!
Tyvärr tycker inte Lectra lika mycket om kylan som jag gör... Hon fryser och har så brått när hon går nu. Kallt om tassarna och om öronen (tror Matte iaf)! Hmm, det problemet är nog svårlöst... Och så är det tydligen besvärligt att göra Tvåan med täcke på sig! Även fast vi viker upp det över ryggen!

Muttluksen har kommit, skickade tillbaka de andra i måndags och så kom de nya idag. Snabb service, minsann! Hi hi, vilket problem Lectra hade med att gå i dem! Såg ut som hon tog stora älgkliv. Men inte är de väl sååå fula?

Lectra - en älg!


en liten filmsnutt:


Och jag som vill slå mitt lilla köldrekord. Vilket ligger på -28. Ja, jag vet att ni andra har varit med om värre. Som alltid!!! Men om det händer så får jag nog lämna lilla vovven inne och gå ut alldeles själv för Luppen vägrar nog också sådan kyla... Veklingar i min familj! Inte vill de klättra i berg ( o d e inte ens berg utan små skidbackar..) och så bangar de lite kyla!
Med mera, med mera.


Tror ta mig tusan att jag faktiskt klarar mig undan JULSTRESS i år! Går istället omkring med ett löjligt lyckoflin och längtar till Julafton och efter Millan.

Det enda som kan stressa mig liite är att jag märker att matlistan blir längre och längre... Mot bättre vetande! Och som vanligt! Men det är ju så gott!!!
Köpte en vanlig skinka, trots allt... Det är ju så att om jag ska bojkotta olyckliga grisar så borde jag vägra allt griskött.. Bacon (det bästa jag vet) pålägg, korv, revbensspjäll osv osv. Och så fick jag för den delen, inte ens tag på någon KRAV-skinka... Men nog skäms jag, allt!

Köpte ett jätteben till Lectra i Linde men jag har inget stort pappersrör att lägga det i... Paketerar ALLTID julklappar så de är besvärliga att öppna och så man inte på förhand kan gissa vad det är i dem! Extra kul, tycker jag. Inget kul att få t.ex. en bok och se/känna att det är just det, innan man öppnar.

SÖKES: STORT PAPPERSRÖR
snarast!

Dags att gå och spendera hela helgen på jobbet...


2 kommentarer:

  1. Vad lika de är systrarna! Det är nästan så att jag skulle tro att du snott min hund om det inte vore för att hon låg i soffan just nu...:)
    Fina skor! Har kikat på dem jag också. De kostar ju en del, men jag har lärt mig vid det här laget att det är bättre att satsa på kvalitet på en gång. Då blir man sällan besviken.

    Therese

    SvaraRadera
  2. Ingen fara för förväxling. Lectra har ju sin lilla kroksvans! Den är riktigt söt... Personlig knorr på en mycket egen hund!

    Visst ser det inte så tokigt ut, med skorna?! Tänker prova dem idag, se om hon kan låta bli att rusa så...

    SvaraRadera