onsdag 9 december 2009

Ons 9/12. Bli bloggföljare! Tass-skada.

15!

Gene Autry - Rudolph the red-nosed reindeer.


Jättekul att få veta på ett ungefär VILKA som följer vår blogg!
Kram för det, Anette!
Jag vet ju hur många som följer oss varje dag och i vilka orter men inte vilka ni är...  Inte för att det spelar så himla stor roll men lite kul vore det, faktiskt! Ni är rätt många!
Och om ni sätter upp er som FÖLJARE kan ni få en bild på min blogg. Ja men, ni hör ju! Klicka genast till er som följare!!!! Det är bara att klicka på FÖLJ-ikonen till uppe till vänster på bloggens startsida och följa instruktionerna. Lätt som en plätt!

Idag på förmiddagen tog hela familjen en lång skön skogspromenad tillsammans. Det händer oförskämt sällan... Oftast går jag och strosar själv i skogen med Lectra och Luppen går mer gärna runt byn på vägar och så. Usch sicket trök, säger jag...

Lectra hon njuter så man riktigt njuter själv av att se henne när hon springer runt överallt. Hon fick gå lös hela tiden idag och det gick så bra så! Ingen större idè att skryta över hur duktig hon är på det egentligen, för det var rätt och slätt så enkelt attt just idag kom det ingen viltdoft i nosen på henne...  Så länge vi går på små stigar så håller hon sig nära oss och stannar ofta och väntar in oss. Men på de större stigarna sticker hon lite längre (20-30 meter) och där är det mer dofter som distraherar henne. Fast även där håller hon koll på oss! Pyttelite pinnkastning idag för vi ville att det skulle vara avkoppling idag och inte en så pass stressande grej som boll/pinn kastning är! Jag njöt, Lectra njöt och jag tror ta mig tusan att även Luppen njöt!

Vi försökte av någon anledning titta på fina granar också...

Har slagit in julklappar idag. Helt färdig med dem nu, skönt! Lectras paket måste förstås ligga i  extra kartonger och ha extra mycket papper, tejp och snören så hon får jobba så mycket som möjligt. Jätte kul, tycker hon!

Efter kvällspromenaden (hon var inte riktigt sitt vanliga jag, men bättre än igår) så gjorde vi lite upplet på tomten. Lade ut 4 saker och gömde de ordentligt på nya platser. Ja, det var förstås inget problem. För lätt på tomten...

Sedan när vi kom in upptäckte jag färskt blod på golvet igen!  Kom från Lectras tass... Samma VÄNSTRA (komihåg, Eva!) bakre tass som hon alldeles nyss skadat. Då i klon och nu hade hon skurit sig på en trampdyna precis i kanten till samma klo. Förbaskat! Ska hon hålla på och skada sig så här ofta??? Blödde rätt mycket och såret glipade. Men jag gjorde rent och tryckte på det en stund tills det mer eller mindre slutade blöda. Satte på ett bandage så gott det gick och så en strumpa utanpå. Hon är sååå duktig när jag håller på, när hon skadat sig. Ligger helt avslappnat på sidan och det rycker lite i tassen ibland bara. Men det tror jag är för att hon är lite kittlig, i synnerhet på baktassarna. Haltar gör hon inte heller och har aldrig gjort. Inte ens när hon bröt baktån som liten valp! Har hundrackar`n ingen känsel?? Vad bra det vore om hundskorna hade kommit nu...

Känner mig lite som en dålig Matte. Borde man kanske åtminstone prata med en veterinär? Fast jag tror inte de hade gjort något annat än vad jag gjorde.

Ja, så nu får vi väl ta det lugnt igen... J-kla sk-t hund! Vår puppi...


4 kommentarer:

  1. Hej Eva, ja dessa tassar. En av våra hundar fick op bort en klo i Fredags som hon brutit. Så nu är det bandage här också. Trevlig blogg du har. Mvh Annika Neies (cocker) matte

    SvaraRadera
  2. Annika! Kul att du hälsade på här! Visst är du väl Annika med Nellie? Inte Neie? Blev lite osäker...
    Ja, inte trodde jag tassarna skulle vara så känsliga. De måtte vara hundarnas verkliga Akilles-häl!
    Må gott och var rädd om Moa!

    SvaraRadera
  3. Det är lite tråkigt att det inte är den här bloggen som jag "lever mitt liv igenom", annars är det ju en kul funktion!

    Nu ska jag passa på att tacka för det fina täckte Totte fick av Lectra och tacka för det trevliga träningssällskapet förra måndagen!!!! Det var sååå himla trevligt och hoppas att vi ses snart igen. Nu är det ju mycket med jul och allt, men sen vänder det ju och blir ljusare och vi går på mot våren.. förhoppningsvis då.. i allafall sakta men säkert :-D

    Kram kram till er och hälsa Luppen att han inte ska arbeta så där på egen hand!!

    SvaraRadera
  4. Anette!
    Det var väl bara bra att Totte kunde ha täcket! Här hemma gjorde det ingen nytta iaf.
    Ja, efter Jul tar vi ett nytt pass tillsammans!
    Kram på er!

    SvaraRadera