onsdag 16 december 2009

Ons 16/12. Blod och gran!


Bros - Silent Night


Idag har Lectras tass blödit efter varje promenad... Bara lite men ändå! Jag gissar att det varit för hård belastning. Vi har ju bara haft ett luftigt skydd mot smuts nu. Plastpåse och doggypåse på ute förstås, men jag tror att hon behöver ha nåt som tar upp stötarna lite. Har också hittat lite ludd i såret som satt precis mitt i glipan... Fick bort det, kanske därför också som det liksom gick upp igen! Det är också svårt att hålla snön borta så tassen+bandage håller sig torrt. Rätt mycket snö nu!

Idag fick hon faktiskt följa med på granjakt! Ännu bättre inlindad i diverse plast och täcke. Hon vart så lycklig så hon blev toknipprig! Pep och hade sig i bilen när hon förstod vart vi var på väg. Åh, vilken massa kärlek man känner för henne då... Nästan otäckt!

Granen då? Ja, jag vet ju att det säkert finns en miljon granar av sorten "PERFEKT" men jag hittar den då rakt inte... Har valt ut en som får duga och huggit ner den. Ställt tillbaka den på plats. Vadå, vi har inte gjort nåt!
Hämtar den senare, tänkte smyga dit i mörkret som de bovar vi är... Och fegisar! Orkar faktiskt inte åka till en stad bara för att köpa en snygg gran och de som finns vid Macken är riktiga skräckexemplar! Iofs, sådana har vi haft förr. En gång fick vi slänga ut granen på Juldagen. Inte ett barr kvar!

Och Lectra, den oduglingen var inte till någon hjälp alls. Vi försökte säga  -"Leta!"  och  -"Var är granen?"  men int kom hon med nån gran...

Men oj, vad kul hon hade! Vi har haft henne lös de senste gångerna  i skogen och det går bra nuförtiden. Peppar, peppar! Men det är så vi vill ha vår hund. Vad är det för vits med skogspromenader om hunden måste gå kopplad?

Lectras tass hade blött och den var blöt när vi kom hem. Igen...


Bollfavoriten är tillbaka, åter pipandes! Hittade äntligen Lectras favvoboll igen. För 15 spänn, så låter det återigen som en hel fågel-farm här hemma. Typ! Lectra = lycklig!


3 kommentarer:

  1. Men vilken nostalgitripp! Bros!
    Det är väl det som är halva spänningen; just snomomentet...:D Hoppas att du hittar en duglig gran. Min egen gran har jag nedpackad i en liten kartong. Tror faktiskt att den fortfarande är klädd... Får väl klä av den och klä på den igen för att komma i lite julstämning.

    Therese

    SvaraRadera
  2. Ja, jag var fullkomligt tokig i den här låten med Bros. Tycker fortfarande att han sjunger gudomligt fint. Trots babyrösten...
    Luppen hämtade granen igår kväll och jag undrar om den inte är riktigt bra!
    Julstämning är A och O! Du har väl grandoft på flaska åtminstone?? Grandoft är viktigt, tycker iaf jag.

    SvaraRadera
  3. Jag får väl sätta en Wunderbaum med tallbarrsdoft i toppen istället för stjärnan...xD

    Therese

    SvaraRadera