tisdag 22 december 2009

Tis 22/12. Kallt och pyssligt!


EN RIKTIGT GOD JUL!
önskar
INSIGHT LECTRA,
EVA
&
LUPALA





Nu har jag slitit igen för bilden ovan! Att det ska vara så svårt, är nog för dum för sånt! Tiden räckte inte till heller. Nån måste ju jobba oxå... Men ide`n var bra!


Adolphson & Falk - Mer Jul! Jag älskar denna låt. Älskar texten, kunde inte skrivit det bättre själv. Ge mig mer Jul!




Lectra fryser... Skakar om benen direkt om hon står still i en minut! Ska testa om Muttluksen hjälper. Det värsta är att Luppen nog tycker det är lite fjantigt... Men öronen då?


Nu börjar det trots allt bli lite snoigt här hemma. Kan det ha att göra med en dator???
Som vanligt blir det städningen som får stryka på foten...


Granen bryr sig Lectra inte ett dugg om, hon ville bara hjälpa till att bära in den.
Men inte är det en Disney-gran vi fick tag i...


Jag har haft en rejäl brottningsmatch med Lectra idag. Så kul! Hårt, tufft, tungt och jobbigt. Men framförallt kul. I synnerhet nät hon naggar mig i öronen eller var hon kommer åt. Det är bara att vara still och fnittra till hon är klar! För försöker jag smita gör hon krokben på mig. Gumman!


Idag kände hon lukten av julklappsbenet som är inpackat i pappersrör, isoleringsplast, många lager av tejp plus omslagspapper! Det var bara att flytta paketet mer oåtkomligt.


Oj, vad jag längtar till Julafton nu!

Nu när jag kommit hem efter jobbet så fortsätter pysslandet. Mysigt!

Må gott, hörrni!





2 kommentarer:

  1. Men hur i hela fick du till den där bilden...? *fnittrar*

    Therese

    SvaraRadera
  2. Hi hi! Ja, den är inte direkt vacker... Djävulsögon och enorma tassar!
    Sitta vackert klarar Lectra i sömnen, tror jag! Sen var det bara att försöka få köttbullen i precis rätt höjd... Bakgrunden kom dit med hjälp av Photoshop. Blev lite strul med det oxå, men ska nog lära mig så småningom! Hann inte klura ut hur man gör för att få text i bilden heller, den här gången. Bilden är speciell iaf...

    SvaraRadera