onsdag 23 december 2009

Ons 23/12. DAN FÖRE DOPPAREDAN!


GOD JUL!
önskar
Lectra, Eva och Luppen.




Chris Rea - Driving home for christmas.
Kan man få mer julkänsla? Nä, inte om man bortser från Dopparedagens!


Mitt i natta ville odjuret ut och göra både det ena och det andra... Jobbigt!

Mitt i allt pysslande och städande (jo, jag hann med det med...) så åkte vi till skogen en sväng. Lectra fick springa av sig lite energi. Mycket lukter var det idag och hon stack iväg på nåt spår flera gånger. Och shit, vad fort det går då. Har vi inte ögonen med oss så... Men det hade vi och på busvisslingar så tvärvänder Lectra med en sån fart så hon nästan stupar! Kul att hon skärpt sig vad gäller inkallning under viltspår! Undrar om det är olika på olika djurdofter, om hon kommer eller inte...

Ja, hur som! Kul hade vi alla tre. Alltid skönt med frisk luft!

Bara lite pynt kvar och sen är det bara härligt Julfirande som gäller! Skinkan kokad och griljerad och det allra mesta av maten är klart. Som korvspad.

Millan och Ole på väg, åh vad jag längtar!
Och de vill som de vuxna barn de är, klä granen! Det får de såå gärna!

Jag nästan skäms lite för mitt försök till Julkort på Lectra... Fast jag gjorde så gott jag kunde, så ser gumman ut som en fågelskrämma med djävulsögon och enorma tassar på en urusel bakgrund... Hi hi! Fast visst är bilden lite kul ändå?!

Lectra undrar nog vad som är på gång. Matte och Husse är bra mycket mer aktiva än vanligt! Så hon går efter oss hela tiden för att kolla vad vi gör. Mest efter mig eftersom det är jag som sysslar med maten..

Må så himla gott, och ta det lite lugnt oxå!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar