lördag 12 december 2009

Fre 11/12. Sårskador... + 4 sekunder.


Nedräkningen fortsätter - 13


Jessica Simpson - O Holy Night



Jaha, dags för nästa familjemedlem att skada sig...
Igår kväll när jag var på jobbet fick jag ett samtal från Luppen, som mer eller mindre löd - du får gå hem och rasta Lectra! Va? Va? Va? Ja, Luppen som var lite stressad fick väl fram att han skulle få skjuts till akuten av chefen. Han hade skurit sig på en plåt på jobbet! Mer sa han knappt...


Tack vare snälla arbetskamrater, kunde jag gå ifrån jobbet och stressa hem till Lectra. Måste erkänna att det vore bra att köra bil ibland... Tidssparande iaf!


Hem till en alldeles för pigg vovve. Gav henne mat och gick en snabb vända. Förmodligen märkte Lectra att jag var stressad för - OJ, vad hon lekte farlig vakthund... Det skulle morras och det skulle ylas till allt och alla! Inte kul... Och hon har svårt att släppa det också. Hon går och kollar runt efter nåt mer som kan vara farligt, på helspännn hela tiden. Såklart det inte går att fixa nummer två då... Slängde in henne och stressade tillbaka till jobbet! Voine voine, vad varm jag var vid det laget.


Fixade vikarie och tog ut en av mina två semesterdagar idag. Hade tänkt försöka ta ut den dagen före Julafton men... tji fick jag. Visste inte då ännu om det var illa med Luppen och tänkte att jag måste ta hand om både honom och  Lectra! Inte omtyckt att ta semester så där plötsligt men vad gör man?


Senare så ringde Luppen och det var inte handen han skurit sig i som tur var, utan det var i armen ner till någon muskel. 8 stygn blev det iaf. Vissa gör vad som helst för att slippa jobba nu i juletid, säger en som är arbetsvillig som bara den!


Och som vanligt ligger Luppen och sover gott. Lectra snusar så skönt. Och jag ligger sömnlös och tänker på sårskador, muttluks, bandage och som om inte det är nog så ligger jag och tänker på JOBBET!!!  Man skulle varit född till man eller hund, tror jag...


Hittade en filmsnutt jag missat helt att jag hade! Från Hällefors i somras när vi träffade Malin och lilla Riva. Synd att jag inte filmade längre tid!


Kolla Lectras tag om Rivas nacke. Om ni hinner... Tur att hon är snäll!


Sen har precis hela min dag gått åt att göra fotoboken man fick göra gratis från Canal digital. Laddat upp bilder, redigerat dem, satt text till, gjort fina olika bakgrunder, satt på olika effekter, svängt runt bilder och text, gjort fint omslag osv osv. Och så funkar inte skiten att när jag ska lägga i vaurkorgen och beställa... och på köpet gick det inte att spara det jag var klar med! ALLT DETTA GJORDE JAG FYRA GÅNGER!! Alltså alltihopa! Nu ger jag ta mig faan upp! Gratis eller inte, jag betalar hellre dyra pengar om det då funkar...

Muttluks-skorna har kommit men jag har har inte hunnit prova dem på Lectra ännu... Men de ser små ut...

Lilla Lectra och lilla gubben har vilat mest hela dagen idag. Ingen matte som brytt sig om dem! Båda mår rätt OK!

Springfnatt fick Lectra iaf idag på kissvändan. Massor av ouppdämd energi nu, stackar`n!

Och doft och ljud av djur i skogskanten så hon blev riktigt irriterad. De syntes inte men oj, vad Lectra blev vaktig och skulle dit och härja. Hmm, hon kanske faktiskt skulle försvara mig om det behövdes. Det har jag faktiskt betvivlat förut...

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar