söndag 27 december 2009

Sön 27/12. Julslut!



Jaha, då var det roliga slut för den här gången... Millan och Ole har åkt hem igen... Tyst, tomt och för all del, lite skönt också!

Lectra ska väl sova ikapp den tid hon förlorat på att busa och ha sig med dem. Hon t.o.m somnade med dem i sängen igår kväll! Millan som kanske, eventuellt, tycker att vi skämmer bort Lectra en aaaning sa
"-jag förstår att ni trängs i soffan med Lectra, jag skulle kunna lägga mig någon annanstans, nu när Lectra ligger så skönt här hos Ole!"
Det är ju det jag sagt hela tiden!!!



Stora benet räcker nog i alla fall i två dagar till... Lectra verkar ha en super mage numera, tål allt! Ja, utom råa ben...
Lectras vikt  håller vi noga koll på och den är stadig. Skönt det!

Däremot undrar jag lite över Lectras klor, faktiskt... Tycker de flisar sig alldeles för lätt. De ser torra och helt enkelt dåliga ut! Vad göra?? Salomon laxolja igen? Någon?

En annan fråga för er där ute i etern: HD grad C, är jag dum om jag låter Lectra dra pulka??? Precis ALLA tycker olika...
Några säger, skit i det, så länge hon mår bra.
Andra säger, ge gluccosamin i förebyggande.
Återigen andra, låt hunden dra men på mjukt underlag.
Andra, låt dra, men INTE pulka.
Ännu fler, låt dra, bra att bygga muskler.
Några andra, spelar ingen roll, får hon besvär så vet man iaf inte varför.
Sen tycker några, att om Lectra får ont när hon är, säg 7 år, kan det lika gärna vara åldersförändringar.
Osv, osv, osv!

Ja, det är ju solklart! Att jag blir helt förvirrad... Jag tycker  att precis ALLT låter logiskt!

VARFÖR kan ingen VETA??? Hur sjutton ska JAG kunna välja rätt när ingen verkar veta.. Jag vill ju att Lectra ska ha kul, vilket hon har när hon får jobba. Men vi vill förstås inte att hon ska få problem fortare pga oss. Inte ens veterinärer är eniga i frågan.. Dessa förbaskade val som kommer hela tiden....
Fast vi lutar nog att låta Lectra dra lite... Lectra har hd C i båda höfterna...



Någon som tycker något? Eller rättare, någon som törs tycka något HÖGT här? SKRIV, för tusan.

Nu ska jag slappa med Luppen och Lectra.  Åter till verkligheten. =  jobbtvång...

2 kommentarer:

  1. Nej, jag tycker inte att du är dum som låter henne dra. Snarare tvärtom! Det bygger ju upp muskulaturen i bakben, rygg och bäckenparti vilket leder till att skelettet avlastas.

    Självklart ska du lyssna på de som har rätt! *blink,blink*

    Lara får dra och hon har C (C/B) utan pålagringar, men jag försöker att hålla dragaktiviteter på hyfsat mjukt underlag iaf. Hade hon haft pålagringar så hade jag börjat ge MSM bl a.

    Menar du "Salmopet"...? Salomon gör väl skidor och sådant? xD
    Jag har provat flera lax- fiskoljor och jag har inte upplevt att de dyraste är de bästa. Just nu ger jag Oliver's Laxolja. 1 liter för 149 kr och funkar himla bra!


    Therese (som skrivit världens längsta kommentar)

    SvaraRadera
  2. T! Långt inlägg kräva lång kommentar!

    Salmopet, förstås! Inte konstigt jag inte hittade oljan... Visserligen är jag inne på skidor oxå men nu var det ju olja jag letade efter! Men jag har beställt nåt annat medel som skulle vara bra för dåliga klor. Kommer förstås inte ihåg vad det heter just nu... Ja, du har kanske börjat förstå att jag är liiite virrig... På riktigt!

    SvaraRadera