torsdag 31 december 2009

Nyårsafton!



Nu har vi precis kommit hem från skogen. Så skönt med normal kyla! Lectra fick gå helt näck i skogen. Och det gjorde hon så gärna, för vi raggade upp två hundkillar att springa med i vildmarken.
Blandiskillarna Grym ocgh Burr ville gärna vara med i skogen på årets sista dag! De sprang som galna. Men bara en kille i taget och Lectra . Killarna sticker gärna när de är lösa tillsammans så en i taget fick det bli. Bra för Lectra, för det är  ingen som orkar springa lika länge som hon. Eller så vill de inte?
Så Lectra sprang alltså dubbelt så mycket som de. Bra, bra! När Lectra och killen som för stunden fick vara nummer ETT i hennes liv,  kom för nära kille nummer två och han också ville vara med och kramas med Lectra, muttrade hon lite. Hon är ju en trogen tjej... Så en i taget, tack!

Och Jösses, vad lydig vår tjej var idag! Om det nu var Lectra??? Hon kom direkt när jag ropade, även mitt i leken. Bara bröt det hon höll på med och kom som ett skott! Hi hi, det gjorde inte killarna! Vad roligt det är när man ser att man inte slitit med inkallningen, helt förgäves. T.o.m när Grym följde ett alldeles färskt älgspår och var tvungen att visa Lectra det, så kom vår lilla stjärna när jag ropade! Underbara hund! (tur att man känner så iaf varannan dag...)
När killarna var intresserad av något spår och drog iväg så stannade vår tjej så fint. Hon blev dock lite bekymrad över att de inte kom när deras matte ropade, så hon försökte hämta tillbaka dem till flocken. Men kom även då när vi ropade!
Gulleskrållan!

Hoppas, hoppas att det inte blir så mycket smällande ikväll. Det är ingen affär i byn som säljer så det kanske blir lite mindre iaf!

Har varit iväg och köpte lite kalvlever som jag tänkte ställa mig och steka kring tolv-snåret... För funkar inte det så vet jag inte...
Vill inte heller göra någon stor grej av det hela i förväg. Då visar jag ju verkligen att något annorlunda är på gång...

Tur att vi inte är ett dugg intressade av just Nyårs-firande. Det är för mycket elände som händer den natten...
Och jobb klockan 07.00 i morgon bitti är det också för den delen...
Stackars de som jobbar på de stora akutmottagningarn i natt!

Höll på att glömma! Föreslog min goa lilla gubbe lite snällt, med huvudet på sne "-jag skulle hellre köpa den där Kickspark än ett par nya kängor..."
Svaret blev "-ja men gör det då!"

Så nu har jag beställt en ursnygg, röd Kickspark härifrån:  http://www.kickbike.se/
med extra snömedar. Gud, vad kul vi ska ha! Varning för fart...



Men nu ska vi , äta gott, lova gott och myspysa. Det ska vi!

Så ni därute:
Alcohol and fireworks do not mix and please, keep pets indoors!

Efter den lilla förmaningen så

önskar Insight Lectra, Eva och Lupala
Er Alla
Ett riktigt

Gott Nytt År!





3 kommentarer:

  1. GOTT NYTT ÅR TILL ER OCKSÅ. Annika Nellie med flock

    SvaraRadera
  2. Moin,

    I am the guy in the video you linked - unfortunately I do not understand anything you wrote, so let me just say: Happy new year, all the best!

    SvaraRadera
  3. Marc! I just wrote something about how I will buy a Kickspark. So me and my dog can have some fun! Nice movie!
    Happy New Year, to you to!

    SvaraRadera