söndag 31 januari 2010

Sön 31/1. Husse + spark!

Vågen krånglar... Jag äter inget och den visar på uppåt! Så nu tänker jag bara väga mig på måndagar framöver! Blir alldeles för deppig annars. Ett par ägg, ett glas juice, kanske lite kött+grönsaker och ett par stora apelsiner om dagen. Det SKA man inte gå upp av... Igår tog Luppen en wirre och jag snodde en sipp. Gott!
Marängswiss på jobbet. Jag avstod!

Mest promenader för Lectra den här helgen.Och lite uppletande.

Men idag söndag, tog Lupala en tur med Kicksparken. Det hade gått jättebra! Lectra hade varit villig, ivrig och drog ordentligt. Så roligt om det börjar släppa och att hon förstår hela grejen! . De tog bara vår 2 km-runda men det får räcka. Det var iaf över 15 minus! Måste försöka hitta en dragsele som hon kan ha över ylletäcket. Kanske en som går att knäppa istället för Nomi-selen? Det blir lite tajt...

När jag var hemma på timmar, så kom labben Rocky förbi och de lekte en stund. Och för första gången fick Lectra köldkramp... Jag har varit helt oförstående när jag hört alla prata om det. Hade aldrig ens sett det förr! Två gånger och både fram och bak. Men hon skakade lite på tassen och det gav med sig. Hoppas jag, så hon inte sprang med kramp. Men så dumma är de väl inte??? Så nu fick jag en "hunderfarenhet"  till! Me like! Ja, inte att hon fick kramp förstås.

Fasiken att inte Sanna vann Robinson...

Nä, dags att gå till jobbet för dagens andra skift...

7 kommentarer:

  1. Angelica med jyckar31 januari 2010 kl. 17:14

    Tjena tjena, va duktig du är och avstår när det bjuds på fika å så, jag ska dra ner på sånt jag oxå, för jag vill inte vara tjock. Hur som hellst, jag brukar ha Elice nomesele under täcket, funkar jättebra tycker jag:) Ska in med Elice till vetten igen den 8;ånde, än har det inte blivit någe bättre trots högenergi mat, 1 liter om dagen samt smör till tabletterna hon får. Men vi hoppas på bättring :)

    SvaraRadera
  2. Hon kanske har fattat galoppen med dragträning nu? :)
    Min enda sele som båda mina hundar kan ha brukar jag sätta över Obtrack-täcket vid kyligare väder. Det tycker jag funkar bra trots att selen sitter ganska tight även utan täcke.

    Jag tror att du går upp i vikt för att du äter för lite. Att äta så lite stryper fettförbränningen. Ät lite mer och lägg största delen av kolhydratsinnehållet på förmiddagen så borde det lossna. Kött och grönsaker är perfekt middag! *tummen upp*
    Ett bra boktips: "Paulùns fettförbränning" av Fredrik Paulùn. Suverän!

    Therese

    SvaraRadera
  3. Angelica! Ahrgh! Har inte ens tänkt tanken att prova under... Tråkigt att vikten inte ökar. På E alltså! Men mår hon bra förutom att hon väger för lite?

    Therese! Hoppas att hon fattat, äntligen! Men jag är bra sugen att sätta på mig skidor oxå för första gången sen jag var liten...
    Allvarligt talat, jag har inte provat täcke + sele alls. Varken över eller under. Bara trott att det inte skulle gå!

    Tyvärr har du nog rätt om förbränn... Men kolhydrater skippar jag nästan helt! Kör som jag gjort nån vecka till, så får vi se. Det har ju gått förr...

    Va??? Bok som inte handlar om hundar??? Det går väl inte...

    SvaraRadera
  4. Jag tror tyvärr att Therese har rätt - om du äter för lite ställer kroppen in sig på svält, även om du går ner i vikt så är det vatten och muskler du blir av med inte fett....

    Vad roligt att Lectra verkar ha fattat galoppen :P

    /Heléne

    SvaraRadera
  5. Helène! Visst har ni rätt om min "svält"! Jag vet att jag gör fel men jag bara MÅSTE gå ned i vikt innan jag kan äta bättre. 5-6 kilo,sen börjar jag äta mer "normalt"! I början skiter jag i om det är muskler eller fett jag förlorar... Hmm, jag hör själv hur illa det låter! Jag är en sån där "allt eller inget"-typ. Eller "ät eller svält". Och envis som synden ibland!

    SvaraRadera
  6. Angelica med jyckar1 februari 2010 kl. 18:21

    Eva: Nja, inte är det vanliga Elice inte. Hon vill mest vila och är väldigt "loj". Fryser väldigt mycket. hon får ha två tjocka täcken redan vid några minusgrader bara. Annars fryser hon så hon skakar. Men vi hoppas på förbättring! Min lilla skitgris som alltid har varit så pigg!

    SvaraRadera