fredag 22 januari 2010

Fre 22/1. Sparkat igen. 71,2 kg.

Lilla Lectra, vad hon är duktig. I morse ringde telefonen. -"Sotar`n här", säger en karl. "-det står en VARNING FÖR HUNDEN-skylt här på grinden. Törs jag komma in?" frågade han.
Det är ju bra att skylten funkar, för Lectra gör det inte! När någon knackar på dörren låter hon visserligen lite farlig tills dörren öppnas och visst vill hon fram och hälsa. Men en hälsning av Lectra är fort över. Lite nosande och lite svansviftande. Klart! Så även den här gången. Gubben var visst lite hundrädd men lät henne nosa ändå. Stor svansvift varje gång han kom i närheten men utan att gå fram. Precis så vill jag ha henne!
Förra veckan så kom det in två främlingar med stora paket, utan att knacka och då skällde hon inte ens. Så det är knackningar på dörren som är "värst".
Efttesom hon är så lugn slarvar vi kanske lite med att hon ska hålla sig borta från dörren tills vi säger OK... Men vad sjutton!

Nu har vi fått tillbaka bilen från verkstaden efter ett par dagar utan bil. T.o.m jag som inte kör har saknat den! Vi fick rådet att även byta batteri. Vi har tydligen orginalbatteriet och bilen är från -98... Så intresserade av bilar är vi...

Idag tänkte vi filma när vi åkte med Kicksparken. Gick åt helskotta det! Den där förbaskade kameran som var såå bra och fått priser, rekommendationer osv osv, gillar visst inte kyla! Va f*n... Man ska väl kunna ta både kort och filma vid tre minusgrader??? Nä, eländet stängde av sig hela tiden. Väldigt irriterande! Men vi åkte ändå, förstås. Men det var ingen jättehit att gå ut båda två. Lectra blev alldeles för splittrad eftersom en av oss stannade kvar för att filma. Hon slutar dra så fort det tar emot lite. Fattar hon inte att hon FÅR dra, tro?
Även fast vi hjälper till så vill hon inte riktigt om det går trögt. Ja, då blev jag irriterad för det med... Men några vändor med fart fick vi till slut och då är det så himla kul! Lectra blev tom lite flåsig på slutet. Nice!
När vi kom hem till huset och inte förrän då, kom snilleblixten! Filma med mobilen, förstås! Så då gjorde vi en liten "uppvisning" utanför huset bara. Mobilen är verkligen kass... Men den strejkade iaf inte.

Huset längs bort till höger är vårt! Hmm, det ska vara ljusgrått och inte pissgult...


Ylletäcket från Grand-Prix kom med posten idag. Tog "bara" 18 dagar. Är jättenöjd. Lectra ser ut som en stilig herre i färgen men den sitter bra. Ser blå ut på bilden men IRL är den mörkt grå. Eventuellt att jag snittar upp lite bak för svansen. Den kan inte stå annars... Nu vill vi ha lite kallare igen, tack!

Lectra i nya ylle-täcket.


Telefonen ringde. Det var en tjej från Örebro som undrade om jag ville vara med i Mellansvenska LO:ts styrelse! En tjej jag kommer ihåg att jag träffat på en tävling.
Va? Jag?
Varför i hela friden frågar ni mig??? frågade jag.  De hade fått tips om mig, sade hon.
Hmm, undrar vem den filuren är???
Och varför??
Jag är ju så totalt oerfaren och fattar inte ett dugg när folk börjar prata " hunderi ". Typ tävlingar, regler, rasfakta osv osv.
Men liite smickrad blev jag!
Ja, hur som. Jag var ju tvungen att avböja eftersom jag inte kör bil... Och så har jag mitt dumma jobb och mitt dumma schema också...


Tränade ett pass inne ikväll. Skall - riktigt bra! (fast jag vet inte hur långt det räcker) Kryp - nja, undrar om det inte går bättre om någon står bakom och håller fast ett bakben i ett snöre.Så hon bara kan ta fram ett i taget... ny träningsmetod uppfunnen? Apport - kul, kul! Linf + pos - svårt träna inne men det känns OK. Fjärrdir - Bra!

Det får räcka så!


2 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut med kicksparken! Skulle rent av kunna tänka mig att ha en själv...:)
    Tjusigt täcke! Det ser ut att sitta kanonbra på Lectra.

    Therese

    SvaraRadera
  2. Ja, skaffa en! Bättre än att åka på lilla stjärten, som du har för vana! Ja, täcket är jättefint, men det var nog blått iaf.

    SvaraRadera