onsdag 13 januari 2010

Ons 13/1. Piggelina! 73,1 kg.

Ännu en anledning till varför jag gillar Blogger! Skriver lite då och då under dagen, sparar som utkast och fortsätter när lusten faller på!

Nu har vi kommit hem från en långpromenad i skogen. 15 grader kallt och strålande sol. Härligt! Lectra fick  börja med 15- meters linan på men sedan släppte jag lös henne. Det var en gång en stig där men den hittade jag inte i all snö... Varför har ingen gått före och banat väg??? Pulsade och pulsade och gav sedan upp. Det är så stenigt och brötigt i vanliga fall och jag vill inte bryta mig. Jo, ett finger möjligen... (Det går nämligen magsjuka på jobbet!) Tog en annan liten skog och Lectra fick fortsätta vara lös. Hade ju köttbullar med mig! Men nog ville hon sticka på spår alltid och sådana var det överallt. Alltså, mig gjorde det inget om jägarna fick fri jakt. Nä, jag skojar! Lite... Det känns som om det är ett rent roulett-spel om Lectra ska sticka eller inte... Idag gjorde hon det inte utan bröt och kom när jag ropade. Fast hon var vild idag.
 Duktiga tjejen!

Väl hemma igen så kastade vi lite frisbee utanför. Inte min favvolek! Trööökigt...

En monomed. Måste vara rent livsfarlig att åka med/på!



Igår började vi igen med Pro Pla adult sensitive. Struntade i att fasa in maten den här gången. Hennes mage klarar ju allt numera! Hoppas hon slutar klia sig så...

Ja, nu tar jag en paus. Nu är glada julen slut slut slut, julegranen bäres ut ut ut! Inte lika roligt som att ta fram alla grejer. Blir så stökigt.

Återkommer senare!

Jobbet klappat och klart. Inte ett barr i sikte!

Lectra fick nöja sig med en långis till idag med Husse. Thats all...

En video från idag. Tröck som vanligt på fel knapp så det blev slo-mo Så det syns inte vad fort hon kom när jag visslade!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar