söndag 17 januari 2010

Sön 17/1. Moddigt! 72,9 kg...

Varför går vikten uppåt igen??? Inte en godisbit på hela veckan...  Har svultit, ju...

Alldeles för varmt nu! Skitigt, gegigt och halt! Nä, tacka vet jag riktig kyla! Hellre 20 minus än 3 minus...  Och jag är rätt sur att jag inte fick vara med om "värre" än 27,8 minus. Den här gången heller!
Tycker att Lectra klarade kylan jättebra trots öronvärken. Ingen köldkramp och inget tasslyft heller. Är ju skönt att hon inte är sååå känslig som vi trodde. Hon är nog mer känslig för värmeböljor, tror jag...

Stackars Angelica med Elice... Elice har troligen fel på bukspottkörteln och har gått ned en massa kilo. Stumpan! Men med medicin ska hon väl bli bättre, hoppas vi.

Lectra har även idag dragit Kicksparken med Lupala. Så nu har även han lite träningsvärk, hihi! Undrar om hundar får träningsvärk? Har för mig att jag läst nånstans att de inte har samma problem med mjölksyra som vi. Typ!

När Lectra och Lupala höll på att brottas uppe i sängen passade jag på att ta en knäckemacka. Jo, jag vet! Men jag svalt ju... Tog en pytteliten!

Iaf. Lade en munsbit på yttersta kanten av rumsbordet och sedan väntade jag. När de lekt klart kom Lectra ned i den vanliga 100 km/h farten, sprang förbi mackan. Kände lukten, kom tillbaka, hittade godbiten, viftade på svansen och sen gjorde hon inget mer. Ingen sade något, spänningen steg. Skulle hon? Vågade hon? Hon tittade på oss, svansen lekte propeller. Vi snicksnackade. Och vår onaturligt duktiga tjej tog den aldrig!!! Jag tycker det ÄR onaturligt. Hon är ju bara en hund...

Sedan var det jätteberöm och ett stooort VARSÅGOD! Underbara hon!

2 kommentarer:

  1. Angelica med jyckar17 januari 2010 kl. 19:38

    Hej Eva, duktig Lectra är som inte tar mat utan lov, Elice är väldigt dryg på det tyvärr. Skall säga att virriga jag inte har koll på om vetten sa bukspottkörteln eller sköldkörteln, jag är så dålig att komma ihåg vad dom säger. Vi ska dit i morgon, hoppas på bra provsvar :)

    SvaraRadera
  2. Lectra är för det mesta alldeles för bra, faktiskt! Vi blir nästan lite glada om hon gör bus nån gång...
    Hoppas du får det bästa svaret! Berätta sen.

    SvaraRadera