tisdag 12 januari 2010

Måndag 12/1-10. Krångliga jag... 74,3 kg.

Nu startar viktraset! Hoppas jag...

Mycket idag! Men bara runt tio grader kallt. Skönt!
På förmiddagen träffade vi på Siberian Huskyn-kompisen Zorro och tiggde till oss lite lek på tomten.
I en hel timme sprang de runt och brottades.
Zorro påminde också Lectra om att det är kul att gräva i snön. Det gjorde hon hela förra vintern men den här har hon inte varit intresserad. Men kan Zorro så kan Lectra. Så till slut så stod han still och bara glodde på Lectra. Hon kan nämligen inte göra något lite lagom... Nä, ska man gräva så ska man. Och ska man springa så ska man. Så fort som möjligt!
Vi försökte även kasta lite frisbee för att få fart på hundarna (Zorro) men Zorro hade inte lekt med sådan förut, utan ville hellre tugga på den. Fast varken Zorros husse eller jag fick bra fart på kasten... Luppen, han är bra på det!
Sedan var det Lectras tur att bara stå och glo när kompisen slängde sig ned i snön och gnodde runt sig i den. "-VARFÖR??? undrade Lectra".
Det skulle aldrig hon göra. Snön är ju iskall och duger bara till att på sin höjd, svälja i stora klumpar. Så stora så de nästan fastnar i halsen... Som tur är smälter de!
Ett litet paket fick vi idag också. Jag undrade då vad sjutton jag skickat efter nu? Trodde inte jag hade något på gång... MEN det var från
http://www.bbfab.se/som som säljer
SVENSKA FÖRSVARETS ÖVERSKOTTSGREJER TILL FÖRSVARLIGT LÅGA PRISER.
Där hade jag visst beställt oanvända innerhuvor och halsdukar i ylle. Jag hade läst ett tips om att man kunde "öppna" halsduken i ändarna och använda runt huvudet på hund vid svår kyla. Det har jag inte gjort ännu men det låter bra. Innerhuvan kanske också funkar! Påminner om mössor jag sett till små vovvar. Ser nästan bra ut, väl?


Och sist men inte minst, så kom den hett efterlängtade KICKSPARKEN idag! Den köpte vi här.
http://www.kickbike.se/
Och vad vi blev nöjda! Den är så snyggt knallröd och lätt! Så här ser den ut!

Vi satte på de extra snömedarna, (det var inte lätt, det!) satte på Lectra Björkis-selen och gick ut på den fina vintergatan vi har utanför. Ingen sand eller grus. Bara packad snö!
Vi höll Lectra i kopplet så vi kunde släppa i värsta fall. Gatan är inte riktigt platt så åt ena hållet gick det med en himla fart och åt andra fick hon dra lite mer. Väldans skoj! Jag har ju aldrig ens stått på en spark förut och inte fattar jag hur sjutton man styr??? Men vi får väl ta det på vår gata i början. Vi hade stor nytta av att lilljäntan kan ordet SPRING och FÖRE och förstås STANNA. Även om stanna inte går att göra direkt så saktar hon ned farten iaf. Sedan var det bara att hoppa av i farten... Och bromsa så gott det gick!
Undrar om det var bra för min nackspärr som inte vill ge med sig?! Men jag var ju tvungen att prova!!!
Ingen bild idag, det var redan mörkt när vi provade. Tyvärr... Men det kommer i morrn. Både jag och Lup är helsålda på vårt nya fartunder!
Lectra verkade också tycka att det var kul och stundvis sprang hon i en alldeles lagom trav, rakt framför sparken. Perfekt. Men vi får ta det lite lugnt i början...
Vi vill gärna att både Lectra och vi ska överleva det hela!
Efter det roliga var det mat för vovven och sedan gick hon och lade sig för en liten siesta. Trött och belåten efter en toppendag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar