måndag 4 januari 2010

Mån 4/1- 10. Vardag igen.



Det här är vad jag åstadkom idag med PhotoShop.


Så skönt att vara hemma en dag ensam med Lectra. Det var jätte länge sedan. Luppen har ju varit sjukskriven sedan den 10:e. Och är man en gammal enstöring som jag, så är det skönt att han har börjat jobba igen... Det låter värre än jag menar!


Började dagen med en liten behovs promenad bara. För kallt igen för Lectra... Minus 18 i morse. Sitter hårt att fixa tvåan då...


Kastade in Lectra och gick ut och gömde leverbitar på hela tomten. Mycket snö är det nu! Sedan fick stumpan ut och leta! Så kul, tycker hon. Eller rättare, så gott...Närå, kul också! Tror nog hon missade en och annan i farten. Men de hittar  hon senare förstås.


Sedan hem och köpte Photoshop Elements 8 och laddade ned det. Nu ska jag bara få tiden att räcka till för att lära mig allt man kan göra med programmet. Och få till ett snyggare Julkort till nästa Jul... Undrar om jag hinner???


Mitt på dagen-prommisen gick vi i vår skog. På hemvägen stötte vi på grannkillen med hans Zorro, en Siberian Husky. De har aldrig lekt förut utan bara hälsat. Men jag frågade om de inte kunde få busa lite så de följde med hem till oss. Släppte lösa dem och sedan var det full fart! Ett antal kisspauser för Zorro, gjorde som vanligt Lectra konfunderad. Varför ska de kissa jämt och ständigt, undrar hon nog...


Och som vanligt ville Lectra mer än den andra hunden. Hon gjorde verkligen vad hon kunde för att få igång honom och oftast lyckades hon. Några varv och sedan paus igen. Lectra, hon stötte med nosen, puttade, brottades, skällde, sprang före, gjorde lekinviter på alla sätt hon kunde komma på. Men stackarn lyckas inte någonsin träffa på en hund som vill lika mycket som hon... Hon är outröttlig när det gäller lek och då framförallt spring! Och alltid snäll. Plus vansinnigt snygg när hon leker!
Men lite energi fick bägge två göra av med.


Efter det så kom Husse hem och då var det dags för brottning med honom igen. Sen däckade de båda i sängen.


Jag vill ha Kicksparken NU!!!! Och mera snö och absolut inget blidväder.... Någonsin! Snow forever!
Tänk, jag har ALDRIG ens stått på en spark och nu köper jag marknadens snabbaste. Hur sjutton ska detta sluta???


Har kört med ett nytt medel för öronrengöring och skiten tar aldrig slut... Lectra tycks ha onaturligt mycket gojs i öronen!


Mycket kli i pälsen nu... Kanske nya fodret...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar