torsdag 21 januari 2010

Tors 21/1. Rena öron. 71,4 kg!


Idag är det slut på droppar i Lectras öron. Skönt! Lite pillrigt är det allt att hålla på två gånger om dagen. Framförallt att svårt att komma ihåg för en virrpanna som jag... Men så rena öron som hon har nu, det har hon aldrig haft!
Fast idag har hon skakat lite mer på öronen igen...


Labben Rocky kom som tur var förbi idag så de fick springa av sig en stund. Alldeles för kort stund tyckte Lectra men man får vara glad för det man får... Idag var de så söta så man kunde tro de vore kära!


Igår kväll lade jag in tävlingsprotokollen på hemsidan. Borde skriva egna kommentarer också, men orkar inte göra det en gång till. De finns ju här på bloggen, det får räcka. Å andra sidan så brukar egna kommentarer mest innehålla orden, OM och OM INTE...  Det blir gärna så. Naturligtvis.

Febern lyser med sin frånvaro idag så jag har försökt ta tag i lite dammsugning och såna tråkigheter. Men jag fick mjölksyra i hela kroppen på köpet... Får nog vila ett par dagar. Vad synd  ;-(

En stund senare hade jag glömt vad jag nyss skrev och tänkte att Lectra MÅSTE få göra något ansträngande. Även om hon inte kräver det så lär hon behöva det!

Så jag tog med mig bollkastaren ut och letade efter en stor och orörd snömark. Som om jag behövt det. Inte ens med kastaren så kommer bollen speciellt långt. Jag är en riktig sopa på att kasta... Ja, iaf. Idag tyckte jag att Lectra hittade bollen rätt så lätt, och grävde fram den. Mycket snö! Men när bollen blev för isig så luktade den nog mindre för då fick jag hjälpa till. Gäller verkligen att själv se vart bollen hamnar. Hoppas att det var lite jobbigt för Lectra att pulsa. Det var det för mig!

Letade efter fler KRYP-lösningar på nätet, hittade denna sida "VARGSPÅR-Anjas sida" : http://www.besali.com/pages/hundsport/lydnad/lydnadsgodis.php
Där stod det så här :
 Mest innovativt i sammanhanget är ändå den så kallade "kryp-nyp-övningen", vilken demonstrerades en dag på lägret av deltagare. Den går till så att man kommenderar hunden att lägga sig. När detta är gjort placerar man sig själv tätt ovanför hunden, med ben och armar på ömse sidor om den. Därefter kommenderar man "kryp", och sätter själv igång att krypa. Enligt B-M fungerar det alldeles utmärkt. Om man inte har en irländsk varghund, förstås...


Testade och hihihih! Gick ju inte så bra. När jag började krypa så slängde sig Lectra på sidan och där låg hon... Gjorde fler försök med samma resultat. Men kul hade jag! Lectra undrade nog vad jag höll på med..

Pluggade istället på alla de andra miljonerna kryptipsen som jag googlat fram. Och kom fram till, hör och häpna, IGEN, att jag måste skärpa mig när jag belönar, hålla klaffen och avbryta vid fel. Hmm, det har jag visst läst förut... Och försöka ta det luuuugnt! Varför klarar jag inte det då??? Ja, hålla klaffen vet jag ju är svårt men det andra.
Ja, vi provade och jag var rätt tyst, lugn och bröt vid fel. Och visst det gick lite bättre! Men nästa gång har jag glömt hur det ska gå till. Det vet jag... Stackars Lectra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar