fredag 15 januari 2010

Fre 15/1. Kicksparkat. 72,7 kg.


Igår kväll tränade vi lite inne! En hel evighet sedan sist... Vi körde mest igenom de olika momenten och de verkade sitta kvar. Apporten var kanske sisådär... Alldeles för försiktigt tag! Annars satt det mesta, inget att skriva om!

Idag har vi åkt Kickspark igen. Det är så himla kul! (Måste försöka få oss filmade)
Vi åkte bara på vår lilla skogsväg som ligger ovanför oss, fram och tillbaka. För de övriga hemmavägarna är grusade nu! Hann inte mer än skriva här att vi hade så fina vintervägar utanför oss, så grusade de... Vägen tar ung. 25 minuter att gå. Så inte tar det lång tid med Kicken! Men jag tror att det är lagom i början. Åtminstone för mig... Var lite mörbultad efter förra gången. Jag gör ju inget annat än går som motion... Nu fick jag använda både arm- och benmuskler.
Lectra verkade idag förstå fort vad som var på gång, när jag tog ut Kicken. T.o.m viftade på svansen! Drog mycket fortare och bätte idag än sist. Galopperade mest, blir starkare då, antar jag! Gick riktigt fort, så kul!
Men innan vi kom så långt var jag tvungen att NEJA henne en miljon gånger för hon måste ju nosa på alla kissfläckar som är på den vägen... Är ju en massa bekanta till henne som går där! Men sen for vi! Idag lyckades jag styra riktigt hyfsat och även stanna med vilje. Inte bara panikslaget hoppa av i farten när det höll på att gå överstyr. Jag lyckade t.o.m. ducka för en stor gren i farten. Lectra drog i galopp nästan hela återvägen. Men inte blir hon flåsig för det! Hon har tydligen rätt bra flås iaf! Hon blir heller aldrig flåsig när hon springer i skogen eller leker med andra hundar. Men törstig blir hon! Äter snö i stora lass...
Sväljer och sväljer för att tvinga ned den!

Hem med Kicken och tog en promenad runt kvarteret för att varva ned. Måste vara rädd om lilltjejens muskler!

Sedan hem och gjorde öronvård. Passade även på att klippa klorna och även klippa för kort!  Blodflöde... Inte sjutton slutar det blöda direkt av medlet jag har för det ändamålet... KW KLIP-STOP. ett norskt märke. Någon som har ett bätte?
Klorna såg ju så långa ut...

En jobbarhelg framför mig. IGEN!

Har jag inga besökare här längre??? Har ni tröttnat på lilla mig??? 

2 kommentarer:

  1. Hej Eva, nästa gång du råkar klippa i pulpan ta bara en tuss med iskalltvatten och tryck på så drar kärlen ihop sig. Eller ta ut henne i snön. Snart dags för Nellie att börja "skolan" igen.

    SvaraRadera
  2. Annika! Roligt att du skrev en rad, trodde jag hade krånglat med bloggen så den inte funkade längre...
    Vilket bra tips. Tack!
    Små barn brukar längta efter "skolstart"1

    SvaraRadera