tisdag 12 januari 2010

Tis 12/1-10. Slutkrånglat! 73,6 kg.

Oj, vad jag har ställt till det för mig! Först fixade jag en ny blogg för jag tyckte det var kul med så många dobbeägare där! På my.opera alltså. Sedan tyckte jag att det var vissa saker som var för svåra där. Eller saker som jag saknade...
Ja, då fick jag för mig att jag skulle ha en Hemsida. Fixade det. Jättebra med alla undersidor man kan lagra saker på och få dem lätt tillgängliga. Typ resultat, länkar, bilder, videos osv. Som man kan lägga till mer när man vill. Ja helt enkelt, få allt lite mer organiserat.

Då upptäckte jag att själva bloggen inte var bra där... Blev inte lika bra som i Blogger-bloggen! Saknade massor! Bl. a. att folk kunde kommentera under varje inlägg . Det var kul, ju!

Tänkte så det knakade och kom till sist, efter mycket huvudbry och många timmar, på lösningen!
Tror jag i alla fall!

Provar nu att ha kvar hemsidan men länkar därifrån hit till Bloggen!
Ja, det var ju "lätt"...
Fick sedan för mig att jag ville ha en snyggare layout på Blogger och letade reda på en som skulle passa till dit. Oj oj oj, vad den var snygg.

Lyssna på namnet : Japanese Fleur

Laddade ned den = Skitsnyggt!
Var helnöjd i flera sekunder innan jag upptäckte att det var saker som inte syntes längre... Sidelementen med bl.a inläggsarkivet var puts väck!
Jag slet mitt hår, jag svor, jag svettades!
Provade på en miljon olika sätt. Gav upp....
Tog bort den snygga Layouten och tänkte att allt skulle återgå till det gamla.
Jo då! Det gjorde det också. Allt utom de viktiga sidelementen...

Ryggen värkte och jag höll på att verkligen förlora vettet!!!
Googlade och först då såg jag varningen! Man skulle SPARA just alla sidelement, döpa dem och lägga dem på en plats i datorn för att sedan efter att man bytt till en sån där "snygg" layout, klista in dem igen i den nya...

Ha ha! Jag fattar verkligen inget. Gå på kurs kanske???
Tänkte ännu lite mer och försökte avsluta bloggen och sedan starta en ny. Risken var stor att alla gamla inlägg skulle försvinna men jag var ju tvungen att göra nåt! Efter mycket om och men så finns nu åtminstone inläggsarkivet åter på plats. Andra sidelement är lost forever och det ser inte riktigt lika ut, men...

Tack o lov!

Annars idag så har det inte hänt så mycket inom hunderiet. Förståeligt, va??
Men promenixat har vi gjort som vanligt.
Och vi tog även en liten tur med Kicksparken igen.
Det var många idag som höjde på ögonbrynet, log och undrade vad vi hade för frän spark. Och den ser verkligen lite udda ut. Som ett sci-fi - farkost! Jag är kär i utseendet!

Men den är inte bara snygg den är kul också.

Däremot var inte Lectra lika impad idag... Jag vet inte om hon är för bekväm eller om hon inte förstår att hon SKA dra. Kanske det är för tungt?
Fast när det var helt platt och något så när rak väg gick det med en farlig fart. Det är ett under att jag inte föll någon gång, faktiskt! Jag är ju inte någon fena på att kicka spark... Så jag försökte bromsa och ibland hoppa av i värsta tjurrusningen. Och försöka att inte låta panikslagen och skrämma slag på Lectra.

Totalt kanske Lectra drog effektiv i 15-20minuter. Räcker iofs som mjukstart för henens kropp och leder.
När jag kom hem upptäckte jag att under "kärlekshandtagen" finns det tydligen några små muskler...
Funderar om jag vågar ta bort snömedarna... De ska man ha i lös snö och inte på hårt packad. Medarna tar ned farten men då blir det också tyngre för vovven. Och jag kommer nästan ingenstans heller när jag sparkar framåt. Tar längre tid än att gå... Och jobbigt är det med.

Får se om jag törs. Risken att göra illa Lecra är mycket större om jag kör in i henne utan snömedarna!

Fy sjutton vilken dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar