lördag 2 januari 2010

Lör 2/1-10. Spår på parkeringen.

Jobbiga jobbhelgen... Men med lite extra klirr i kassan som kompensation!

Fick en kommentar från killen som gjort filmen med Kicksparken! Häftigt med IT-universum!

Luppen hämtade mig efter jobbet och då drog vi till ICA-parkeringen. Lup gick  in och handlade och jag gick ut ett litet spår med lever, över nästan hela parkeringen. Tog ut Lectra som genast förstått vad det hela handlade om. Satte på henne spårselen men struntade i linan. Naturligtvis kom det en tjej med små hundar och skullle gå precis där jag lagt levern... Frågade om hon kunde vänta och låta oss gå före. Såklart fick vi det! Hon sade att nu fick vi väl störningar så det räckte. Men Lectra kunde inte bry sig mindre om hundarna eller bilarna. Hon skulle ju få SPÅRA!!! Hon var helt omöjlig när selen skulle på. Pep och ålade omkring och ville iväg, gumman! Sen tog hon fart och jag ångrade att jag inte hade långlinan... Men det var å andra sidan över fortare än ögat blinkar! Swish, och så var det ingen lever mer! Swish??  Men så kul hon hade och så lätt det gick!
Däremot kändes det lite kufiskt att gå omkring på parkeringen, bland alla bilar och allt folk... Som en tokig tant med en plastpåse som jag kastade något ur, lite här o där! Kors och tvärs. Vad gör man inte för konstiga saker för sin älskling?!

Das was alles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar