tisdag 26 januari 2010

Tis 26/1. Linpromenad. 70.9 kg.

 Vikten står stilla igen... Äter jag för lite så kroppen"spar" på energin???  Inte bra, lätt att tappa sugen då...

Tog en långpromenad på för oss nya stigar. Ja, för nu i vinter alltså. I vinterskrud ser allt så annorlunda ut. Jag som är så rädd att gå vilse blir ibland lite undrande över om jag verkligen är där jag tror...

Möten med flera okända hundar och lek med en. En stor gammal blandras som hette Eddie. Men det blev ju inte direkt vilt springande utan mest lite fjantigt hälsande. Han var tio år så det är tillåtet att vara lite slö då...

Svårt med hundmöten egentligen. Jag bestämmer ofta att nu ska vi bara gå förbi!  Men jag tycker det känns så oartigt när man märker att folk och deras hundar vill hälsa. Och Lectra vill ju alltid.... Jag med, faktiskt. Men det vore ju nyttigt att bara gå.... Hmm, å andra sidan så vill jag att Lectra SKA tycka om att möta andra hundar! Jag har fått en ide`om att hennes otroliga förmåga att gå ihop med alla hundar beror på att hon faktiskt fått träffa så många redan från början! Säkert"fel" men för oss har det funkat! Men såklart får vi vara uppmärksamma på hur den andra hunden verkar innan. Men det tycker jag nästan man ser redan när hundarna upptäcker varandra på håll. Verkar hunden lekvillig och nyfiken? Eller bröstar den bara upp sig?
Ja, egna teorier har vi väl alla lite till mans.
Men vi KAN gå förbi fint, om vi vill!

Ja, det där var bara en liten parentes.

Lectra fick gå i långlina idag eftersom vi skulle gå en bit på elljusbanan. För första gången i vinter! Fina skidspår på ena halvan av stigen och för gående på andra halvan. Tror jag  iaf! Försökte få Lectra att gå på rätt sida och det gjorde hon för det mesta. Några gånger gick hon över spåret för det luktade ju gott där borta. Men jag sa till henne och jag tror hon fattade vart jag ville ha henne till slut! En skidåkare mötte vi som sa till mig att hålla in hunden. Såklart! Känner mig absolut inte säker på att hon inte skulle börja jaga ifatt om hon fick...

Det blev bara en 5 km runda men med lilla lekstunden så fick det räcka. Luppen tar förmodligen en längre i kväll när jag jobbar.

Stegräknaren visade att jag gjort av med lite drygt 300 kalorier så då festade jag på TVÅ kokta ägg till brunch!

I morrn ska jag ut och lägga godis med Lectra INNAN vi åker Kicksparken... på utvägen! Och hoppas på hennes goda minne!
Och efter Helene`s tips (tack! ) tänker jag då ha dragselen på och försöka få henne att dra. Kanske jag vågar mig på att springa lite???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar